ျမန္မာ့ စီးပြားေရး သတင္းမ်ား စက္တင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၂
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရႇိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမႇ ၀င္ေရာက္ရင္းႏႇီး လုပ္ကိုင္ရန္အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔သို႔ လာေရာက္ ေလ့လာေဆြးေႏြးမႈမႇာ တစ္ရက္လွ်င္ အဖြဲ႔ေပါင္း ဆယ္ဂဏန္းႏႇင့္အထက္ ရႇိေနသည္။
''ႏိုင္ငံစံု အဖြဲ႔ေပါင္းစံုကေတာ့ ဒီမႇာ စီးပြားေရးလုပ္ခ်င္လို႔ လာၿပီး ေလ့လာၾကတယ္။ အဲဒီထဲကမႇ ၿမိဳ႕ျပတည္ေဆာက္ေရးနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို အေမရိကန္၊ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္ စတဲ့ႏိုင္ငံေတြက ၀င္လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ လာၿပီး ေျပာၾကေဆြးေႏြးၾကတာပဲ ရႇိေသးတယ္။ ျပတ္ျပတ္သားသား ခြင့္ျပဳေပးတာမ်ဳိး မရႇိေသးဘူး။ ေနာက္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ၀င္လာရင္ တုိင္းရင္းသားလုပ္ငန္းရႇင္ေတြ ဘယ္လိုေတြျဖစ္ကုန္မလဲ ဆိုတာပါ ထည့္စဥ္းစားရတယ္''ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။
ယင္းကဲသို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ျပည္ပႏိုင္ငံရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ ႏႇံမႈမ်ား ၀င္ေရာက္လာပါက ယခုထက္ နည္းပညာပိုင္းအရ၊ အရည္အေသြးပိုင္းအရေကာင္းမြန္သည့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေပၚထြက္လာမည့္အျပင္ ျပည္တြင္းရႇိေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္သားမ်ားအတြက္လည္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာ ရရႇိႏိုင္မည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။
ယခုလတ္တေလာတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၏ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းအတြင္း ကိုရီးယားႏိုင္ငံရႇိ ဟန္ရႇင္းေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီႏႇင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရႇိ ISAMI Holidings Co.Ltd တို႔က ျပည္တြင္းရႇိ Father Land ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီႏႇင့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ပူးေပါင္းေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနမႈ မ်ားရႇိေနေၾကာင္း Father Land ကုမၸဏီမႇ သိရႇိရသည္။
''တကယ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မႇာ အိမ္ရာေတြ လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကန္႔သက္ခ်က္တခ်ဳိ႕ ရႇိေနတဲ့အတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္''ဟု SAMI Holidings Co.Ltd မႇ CEO ျဖစ္သူ Mr.Johnny Kamijo Shiro က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဥေရာပသမဂၢသို႔ ျမန္မာ့ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရာတြင္ အခြန္ႏႇင့္ကန္႔သတ္မႈ ကင္းလြတ္ခြင့္ ျပန္လည္ရရႇိ
ဥေရာပသမဂၢသို႔ ျမန္မာ့ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရာတြင္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏႇင့္ ကန္႔သတ္မႈကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား ျပန္လည္ရရႇိေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စက္တင္ဘာလ ၁၇ ရက္၊ ၿပီးခဲ့သည့္ တနလၤာေန႔က ဥေရာပသမဂၢ၏ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္အရ သိရသည္။
၎ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဥေရာပသမဂၢသို႔ လက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္မႇလြဲ၍ က်န္ကုန္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏႇင့္ ကန္႔သတ္မႈ ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား ရရႇိမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရးႏႇင့္ အလုပ္သမားဆိုင္ရာ နယ္ပယ္မ်ားအတြင္း လတ္တေလာေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာမႇ အသိအမႇတ္ျပဳလာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဥေရာပသမဂၢ၏ အေထြေထြအခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ အစီအစဥ္ (Generalised System Preferences - GSP) အရ ျမန္မာ့ကုန္ပစၥည္းမ်ားအား အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ျပန္လည္ေပးအပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎တို႔၏ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
GSP အစီအစဥ္ဆိုသည္မႇာ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ား၏ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ဥေရာပသမဂၢႏိုင္ငံမ်ား၏ ေစ်းကြက္တြင္ လာေရာက္ေရာင္းခ်လွ်င္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးျခင္းျဖင့္ အဆိုပါႏိုင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ အစီအစဥ္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကုလသမဂၢမႇ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအနည္းဆံုးစာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းထားသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနႏႇင့္ GSP အစီအစဥ္၏ အက်ိဳးေက်းဇူးကို ခံစားခြင့္ရႇိမည္ျဖစ္သည္။
ဥေရာပ ကုန္သြယ္ေရးေကာ္မရႇင္နာျဖစ္သူ Karel De Gucht က ''ဥေရာပသမဂၢက ေပးအပ္တဲ့ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္က ျမန္မာႏိုင္ငံလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ႏိုင္ငံကို ကမၻာ့အႀကီးဆံုး ေစ်းကြက္ထဲ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္ေပၚေစဖို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္သြားမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါပဲ''ဟု ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၁၉၉၇ ခုႏႇစ္တြင္ အဓမၼဖိအားေပး ခိုင္းေစမႈမ်ားဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရႇင္းမ်ား ေဖာက္ဖ်က္မႈေၾကာင့္ GSP အစီအစဥ္မႇ ခံစားခြင့္ပိတ္ပင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ အီးယူသို႔ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔မႈမႇာ ယူ႐ို ၁၆၉ သန္း တန္ဖိုးရႇိခဲ့သည္။ ၎ပမာဏသည္ ျမန္မာမႇ ကမၻာအရပ္ရပ္သို႔ တင္ပို႔မႈ စုစုေပါင္း၏ သံုးရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး အီးယူ၏ စုစုေပါင္းတင္သြင္းမႈ၏ ၀ ဒသမ ၀၁ ရာ ခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ တင္ပို႔မႈ၏ အမ်ားစုမႇာ အ၀တ္အထည္မ်ားျဖစ္သည္ဟု သိရႇိရသည္။
လက္ရႇိ GSP အစီအစဥ္မႇာ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္အကုန္တြင္ သက္တမ္းကုန္ဆံုးမည္ျဖစ္ၿပီး ဥေရာပသမဂၢႏႇင့္ ေကာင္စီက လက္ရႇိ GSP အစီအစဥ္ကို ျပဳျပင္ရန္ ၿပီးခဲ့သည့္ဇြန္လက သေဘာတူညီမႈ ရရႇိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ GSP အစီအစဥ္သစ္မႇာ ၂၀၁၄ ခုႏႇစ္၊ ဇန္န၀ါရီလတြင္ စတင္ အသက္၀င္မည္ျဖစ္ၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအနည္းဆံုးႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ပို႔ကုန္ဆိုင္ရာ အခြင့္အေရးမ်ား ပိုမိုရရႇိလာမည္ဟု ဆိုထားသည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း ၎၏ အေမရိကန္ခရီးစဥ္တြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ဟီလာရီကလင္တန္ႏႇင့္ ေတြ႔ဆံုအၿပီးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား အဆံုးသတ္ရန္ တိုက္တြန္းေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အေနာက္ေစ်းကြက္ ျပန္ဖြင့္မည္ကုိ ပုိ႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ႀကိဳဆုိ
ျမန္မာကုန္မ်ား တင္ပုိ႔ခြင့္ကုိ အေမရိကန္အစုိးရက ခြင့္ျပဳရန္ အလားအလာရွိေနခ်ိန္တြင္ EUကလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျဖစ္ေပၚ ေန သည့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကုိ အသိအမွတ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ စစ္လက္နက္ ပစၥည္းမ်ားမွ လြဲ၍ ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ားေပးျခင္းျဖစ္သည္ ဟု အစုိးရ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အေမရိကန္က စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔မႈကုိ ႏုိင္ငံေရးတုိးတက္မႈႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ္လည္း EU ကမူ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အလုပ္ သမား အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားရာ ယခုအခါ ကေလးစစ္သားႏွင့္ အဓမၼလုပ္အားေပး ခုိင္းေစမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းလာျခင္းေၾကာင့္ EU က ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား ျပန္လည္ ေပးအပ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ထုိသုိ႔ အေမရိကန္ႏွင့္ EUကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား ျပန္လည္ရရွိေတာ့မည္ဆုိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့ အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းႏွင့္ ေရထြက္ ပစၥည္း တင္ပုိ႔မႈ လုပ္ငန္းမ်ား အက်ိဳးရွိလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္း ပုိ႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ခန္႔မွန္းေျပာဆုိၾကသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းဥကၠ႒ ဦးျမင့္စုိးက လက္ရွိတင္ပို႔ေနေသာ ျမန္မာ့အထည္မ်ားကုိ ဥေရာပႏုိင္ငံ မ်ားက အခြန္ေငြ ၁၁ မွ ၁၇ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ေကာက္ခံေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ရထားသည့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမွ အထည္ ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ မယွဥ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ရရွိပါက ေစ်းကြက္တြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္သြားႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
“ဒီလုိ အခြန္မေပးရဘူးဆုိတဲ့ အခြင့္အေရးမ်ိဳးက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နဲ႔ ကေမၻာဒီးယား ေတာင္ ရေနတာ၊ က်ေနာ္တို႔လည္း အခုျပန္ရတာ အရမ္းေကာင္းတယ္”ဟု ၎က ဆုိသည္။
ထုိသုိ႔ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေၾကာင့္ ဥေရာပေစ်းကြက္တြင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ဗီယက္နမ္ ႏုိင္ငံမ်ားမွ အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ ငန္းမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္လာႏုိင္မည့္အျပင္ ျပည္တြင္း၌လည္း အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ပုိမုိရရွိလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးျမင့္စုိးက ေျပာဆိုသည္။
EU ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ားမွာ လာမည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္အသက္၀င္မည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း ျပည္တြင္း ပုိ႔ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကမူ အျမန္ဆုံး စတင္ႏုိင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေၾကာင္းလည္း ဦးျမင့္စုိးက ဆက္ေျပာသည္။
ဥေရာပ အ၀တ္အထည္ေစ်းကြက္မွာ ကမၻာတြင္ အႀကီးဆုံးျဖစ္ၿပီး အမ်ားဆုံးတင္ပုိ႔ေနသည့္ ႏုိင္ငံမွာ ကေမၻာဒီယား ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ ႏုိင္ငံ တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆုိင္ႏုိင္ရန္မွာ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ရရွိျခင္းသာမက သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး အပါအ၀င္ အေျခခံ အေဆာက္အအုံမ်ားေကာင္းရန္ လုိေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ အလုပ္သမားမ်ား၏ ထုတ္လုပ္မႈအရည္အေသြး၊ ပုိမုိလ်င္ျမန္စြာလုပ္ကုိင္ႏုိင္မႈ စြမ္းရည္၊ စက္႐ုံပုိင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ၀ယ္ယူသူမ်ား၏ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္မႈတုိ႔ အေပၚတြင္လည္း မူတည္ေၾကာင္း ဦးျမင့္စုိးက ေထာက္ျပသည္။
ယခုအခါ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္တားဆီးထားျခင္းကုိ ပယ္ဖ်က္ျခင္းေၾကာင့္ နာမည္ႀကီး Adidas အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားက လာ ေရာက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ ႀကိဳးစားေနသည့္အျပင္ ျပည္တြင္း၌ ယခင္ကတည္းက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားသည့္ ႏုိင္ငံျခားသား လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား က လုပ္ငန္းမ်ား ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ စတင္ႀကဳိးစားေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ အေရးယူပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ရွိေနစဥ္ကာလ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း ၌ EUသုိ႔ ျမန္မာ့ကုန္ပစၥည္း တင္ပုိ႔မႈမွာ ယူရုိ ၁၆၉ သန္း ရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ အ၀တ္အထည္မ်ားျဖစ္သည္ဟု အစိုးရ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
ျပည္ပသုိ႔ ေရထြက္ကုန္ပစၥည္း တင္ပုိ႔ေနသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကလည္း EU ၏ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ ကန္႔သတ္မႈ ကင္းလြတ္ခြင့္ မ်ားေပးျခင္းကုိ ႀကိဳဆုိေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ EU ႏုိင္ငံမ်ားမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ အဆင့္မီေရထြက္ပစၥည္း ထြက္ရွိမႈ နည္းပါးေၾကာင္း၊ ထုိ႔အတြက္ အေအးခန္းမ်ား ျပဳျပင္ျခင္းမွအစ ေမြးျမဴျခင္းအဆုံး ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီရန္ ႀကိဳးစားဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ အတြင္းေရးမႉး ဦး၀င္းႀကိဳင္က ေျပာသည္။
“ဒီလုိေပးဖုိ႔ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာ္ေတာ္ကုိ ေတာင္းဆုိထားတာပါ၊ ဒါေပမယ့္ လက္ငင္းအက်ိဳးခံစားရမလားဆုိေတာ့ မခံစားရပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔မွာ EU အဆင့္မီတဲ့ စက္႐ုံေတြ၊ ေမြးျမဴေရးေတြ မရွိလုိ႔ပါ၊ ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳးစားရပါဦးမယ္”ဟု လည္း ၎က ဆိုသည္။
လက္ရွိတြင္ EU ႏုိင္ငံမ်ားရွိ တျခားေသာ အာရွ ႏြယ္ဖြားမ်ားအတြက္ ေမြးျမဴေရး ငါးျမစ္ခ်င္းမ်ားကုိသာ တင္ပုိ႔ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး ငါး၊ ပုစြန္ စသည့္ ထြက္ကုန္မ်ားကုိ တင္ပုိ႔မည္ဆုိလွ်င္ EU သတ္မွတ္ခ်က္ အဆင့္မီရန္အတြက္ ေငြေၾကး၊ နည္းပညာ စသည္မ်ား လုိအပ္ေၾကာင္း၊ ထုိအတြက္ ႀကိဳးစားရဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦး၀င္းႀကိဳင္က ဆက္လက္ ေျပာဆုိသည္။
ျပည္တြင္းငါးေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းမ်ား၏ အေျခအေနမွာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ႏွစ္ကုန္ခန္႔ကတည္းက က်ဆင္းေနသည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ေစ်းေၾကာင့္ နာလန္မထူႏုိင္သည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက အရႈံးေပၚသည့္အတြက္ ငါး၊ ပုစြန္ ကန္မ်ား၊ အေအးခန္း မ်ား အမ်ားစုကုိ ပိတ္ထားရဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
EU က ျမန္မာကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွ စ၍ ပိတ္ဆုိ႔ အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ားတြင္ စစ္ လက္နက္ ပစၥည္း ၀ယ္ယူခြင့္၊ ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရး ဆိုင္ရာ ၊ ျပည္၀င္ခြင့္ ဗီဇာ ပိတ္ပင္ထားမႈႏွင့္ EU ႏုိင္ငံမ်ား အတြင္း ခရီးသြားလာ ေရး၊ ျမန္မာ စစ္အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ၄င္းတုိ႔ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သူမ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ား ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း စသည္တို႔ ပါ၀င္သည္။ ဗီဇာ ပိတ္ပင္ မႈကို ဇန္န၀ါရီ လကုန္ပိုင္းက ႐ုပ္သိမ္း ေပးထားသည္။
ဘုရင့္ေနာင္တံတား
အမႇတ္(၂) စီမံကိန္းအပါအ၀င္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း တံတားသစ္ငါးစင္း ထပ္မံတည္ေဆာက္မည္၊
ယာဥ္သြားလာမႈအား စစ္တမ္းေကာက္ယူကာ Transportation Plan မ်ား ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း
သံုးသပ္မႈမ်ား ရႇိေနရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ဘုရင့္ေနာင္တံတား အမႇတ္(၂) စီမံကိန္း အပါအ၀င္ တံတားသစ္ငါးစင္း ထပ္မံတည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါ တံတားစီမံကိန္းမ်ားမႇာ (၁)ရန္ကုန္-ဒလ-တြံေတး-ေကာ့မႇဴး-ဖ်ာပံု-ဘိုကေလးသို႔ ဆက္သြယ္သြားလာႏုိင္မည့္ ရန္ကုန္ျမစ္ျဖတ္တံတား၊ (၂) ၾကည့္ျမင္တိုင္ႏႇင့္ တစ္ဖက္ကမ္းရႇိ ေအးရြာသို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ေလးလမ္းသြား လႈိင္ျမစ္ျဖတ္တံတား၊ (၃) လႈိင္ျမစ္ျဖတ္ ေျခာက္လမ္းသြား ဘုရင့္ေနာင္တံတား အမႇတ္-(၂)စီမံကိန္း၊ (၄) ထန္းတပင္-ေမႇာ္ဘီလမ္းေပၚရႇိ လိႈင္ျမစ္ျဖတ္ ႏႇစ္လမ္းသြား၀ါးတစ္ရာ တံတားႏႇင့္ (၅) ပုဇြန္ေတာင္ႏႇင့္ ေဒါပံုၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ဆက္သြယ္မည့္ သာေကတတံတားသစ္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမႇ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း တံတားသစ္မ်ား ထပ္မံတည္ေဆာက္မည့္ အေျခအေနမ်ားႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း၌ လက္ရႇိယာဥ္သြားလာေနမႈအေျခအေနမ်ားကို စစ္တမ္းေကာက္ယူကာ Transportation Plan မ်ား ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္သင့္ ေၾကာင္းလည္း ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာမ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ဒီတံတားသစ္စီမံကိန္းေတြက Yangon City Development Plan အရ proposal လုပ္ထားတာလို႔လည္း သိရပါတယ္၊၊ ရန္ကုန္မႇာ တံတားေတြကို ဟိုေနရာထိုး၊ ဒီေနရာထိုး လုပ္မယ့္အစား ယာဥ္သြားလာမႈ အားလံုးကိုျခံဳၿပီးမႇ ဘယ္ေနရာက သင့္ေတာ္မယ္ဆိုၿပီး လုပ္သင့္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာမႇာ အေတြ႔အၾကံဳေတြ ရႇိထားတယ္။ ထုိင္းမႇာဆိုလည္း တံတားေတြ အထပ္ေတြသာ မ်ားတယ္။ ယာဥ္ေၾကာရႇင္းလားဆိုေတာ့ မရႇင္းေသးဘူး။ ရန္ကုန္မႇာလည္း အခု တံတားႏႇစ္စင္းထိုးတာကိုေတာင္ Traffic က ပိတ္ေနၿပီ။ ေနာက္ထပ္ထိုးမယ့္တံတားေတြအတြက္ဆိုရင္ ေသခ်ာေလ့လာၿပီးမႇ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္''ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္း ဒုတိယဥကၠ႒ဦးေအာင္ျမင့္က ဆိုပါသည္။
''ရန္ကုန္မႇာ လက္ရႇိယာဥ္ေတြက ဘယ္ကိုအသြားမ်ားေနလဲ၊ လူေတြက ဘယ္အထိသြားခ်င္ေနလဲ၊ ဘယ္ကေန ဘယ္အထိေတာင္ သြားေနၾကတာလဲ။ ဒါေတြကို Study လုပ္ဖို႔ လိုတယ္။ ၿပီးရင္ Yangon CityDevelopment Plan နည္းတူ TransportationPlan ကိုလည္း ဆြဲသင့္တယ္။ လူထုသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္သင့္တယ္ဆိုတာ Plan ေတြ ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ရင္ အမ်ားျပည္သူကို စိတ္ဒုကၡေပးရာ ေရာက္ပါတယ္''ဟု ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္ နီယာတစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္
LWIN PWIN
NLABR
Web-site: www.nlabr.com
Facebook: Sa Maung
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment