တရုတ္ျပည္မွ သူငယ္တန္း တကၠသိုလ္ 
 
တရုတ္ျပည္ ခ်ဳံက်င္းၿမိဳ႕က Sichuan International Studies တကၠသိုလ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသား ဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ ၀င္သင္ရင္၊ အေနာက္နဲ႔ မတူတဲ႔အတြက္ တရုတ္ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဆရာေတြၾကားမွာ ယဥ္ေက်းမႈေရွာ႔ အခ်ဳိ႕နဲ႔ နားလည္မႈလြဲေခ်ာ္မႈ အနည္းငယ္ ႀကံဳရမယ္လို႔ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင္႔ထားခဲ႔ပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ ႀကံဳရတဲ႔ေရွာ႔က တကယ္႔ဧရာမ ေရွာ႔အႀကီးစားပါ။ နားလည္မႈလြဲေခ်ာ္မႈေတြကလည္း မ်ားလိုက္တာမွ တကယ္႔ကို သူငယ္တန္း တကၠသိုလ္ (kindergarten university) ပံုစံလိုကို ျမင္မိေတာ႔တာပါပဲ။
စီခြ်မ္ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသုိလ္မွာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္နဲ႔ ၂၂ ႏွစ္ၾကား ေက်ာင္းသားေတြဟာ ကေလးေတြလုိ ျပဳမူေနၾကတယ္။ ဘာကိုမွ တာ၀န္ယူလိုစိတ္ မရွိဘူး။ စာသင္ခန္းထဲမွာ သင္ယူလိုစိတ္လည္း မရွိဘူး။ သူတို႔ကို ဆရာက ေဖ်ာ္ေျဖေပးဖို႔သာ လုိခ်င္တယ္။ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ ဇာတ္လမ္းေတြပဲ ၾကားခ်င္ေနတာပဲ။ အြန္လိုင္းေပၚက ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္း ေဆာ႔လိုက္၊ အင္တာနက္က ရုပ္ရုင္ေတြၾကည့္လိုက္နဲ႔သာ သူတို႔ရဲ႕ အခ်ိန္အမ်ားစုကို ျဖဳန္းေနၾကတယ္။
ေနာက္ သူတို႔ဟာ ကေလးေတြလိုပဲ အရာရာကို ၿငီးေငြ႔လြယ္ၿပီး၊ ဘာကိုမွ အေသခ်ာ အာရံုမစိုက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင္႔လည္း စာသင္ခန္းထဲမွာ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းေတြကို တကိုင္ကိုင္လုပ္ၿပီး ကျမင္းေနၾကတယ္။ အာရံုက ဖုန္းေပၚမွာပဲ အၿမဲေရာက္ေနတယ္။ သူငယ္တန္းက ဆိုးေပေလးေတြလိုပဲ၊ သူတုိ႔လိုခ်င္တာမရရင္ ဆင္ေျခက မ်ဳိးစံုေပးတယ္။
က်ေနာ္သင္တဲ႔ေက်ာင္းက ပုဂၢလိက တကၠသိုလ္ပါ။ တကၠသိုလ္ ပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ေက်ာင္းေထာင္ၿပီး ပိုက္ဆံရွာဖို႔ပါ။ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္က ေလ်ာ႔သြားတာမရွိလို႔ အျမတ္ေငြကလည္း မခ်ိမဆန္႔ပါပဲ။  
ေက်ာင္းသားရဲ႕ အရည္အခ်င္းက ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကေတာ႔ ကိစၥမရွိပါဘူး။ ပညာေရး အရည္အေသြးကိုလည္း စကားထဲ ထည့္ေျပာစရာ မလိုဘူး။ တရုတ္ျပည္အနာဂတ္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈအတြက္လည္း အေရးလုပ္မေနပါနဲ႔။ အေရးႀကီးတာက ကေလးေတြ ေက်ာင္းမွာ ေပ်ာ္ေနပါေစ။ အတန္းထဲမွာ ေပ်ာ္ၿပီးရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနပါေစ။ ေပ်ာ္ေအာင္ထား လြယ္ေအာင္ေလ႔လာၿပီး အခ်ိန္တန္ ေအာင္ေစပါပဲ။
တရုတ္အစိုးရကေတာ႔ လက္ရွိ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈႏႈန္းကို ပံုမွန္ ဆက္ထိန္းထားခ်င္တယ္။ တရုတ္ အေရွ႕ဘက္ ကမ္းရိုးတန္းၿမိဳ႕ေတြမွာ အသိပညာက အားေကာင္းတယ္။ အဲဒီအေရွ႕ကမ္းရိုးတန္းက အသိဥာဏ္ေတြအေပၚပဲ မွီတည္ေနရရင္ ေရရွည္ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈကို ဆက္ထိန္းႏိုင္ဖို႔ ခက္ေနတယ္။  
တရုတ္ျပည္ အေနာက္ဘက္နဲ႔ အတြင္းပိုင္းမွာ ေနာက္ပိုင္း ထူေထာင္ထားတဲ႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြမွာက ခုနက ဆိုးေပေလးေတြလို လူေတြနဲ႔ခ်ည္း ႀကံဳေနရတယ္လို႔ ၿငီးတြားလာၾကတယ္။ အလုပ္ႀကိဳးစားမႈ မရွိ၊ အရည္အခ်င္းကလည္း နတၳိ၊ ဆင္ေျခကမ်ား၊ အလုပ္ထဲ ဂိုဏ္းဖြဲ႔ ေ၀ေလေလလုပ္ၿပီး၊ လစာေကာင္းေကာင္းက လိုခ်င္ေသး။
အဲဒီပညာေရးစနစ္က ေမြးထုတ္တဲ႔သူေတြဟာ တရုတ္ကို ဒုကၡေပးေနပါတယ္။ အခြင္႔အလမ္းေတြကို အထက္ေအာက္ပံုစံနဲ႔ ဗဟိုက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတာေၾကာင္႔ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြနဲ႔ မဟာအိုင္ဒီယာသစ္ေတြကို မဖန္တီးႏိုင္၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ မလုပ္ႏိုင္၊ မေရာင္းခ်ႏိုင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တရုတ္ဟာ ကိုယ္႔လက္ကိုယ္ ေနာက္ျပန္ ႀကိဳးတုတ္ထားရမွာေတာ႔ ကမၻာ႔ခ်န္ပီယံအဆင္႔ ရွိေနပါေသးတယ္။
တရုတ္ပညာေရးစနစ္က ဥေရာပ၊ အေမရိကတို႔နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ။ အဲဒီလိုေျပာလို႔ အေနာက္ ပညာေရးစနစ္ ေကာင္းလွခ်ည္လု႔ိ ဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ဥေရာပစနစ္မွာ အေကာင္းဆံုးေက်ာင္းေတြနဲ႔ တကၠသိုလ္ေတြကို ပုဂၢလိကတစ္ဦးခ်င္းနဲ႔ အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြက ေငြေၾကးထည့္၀င္ေပးတယ္။ အစိုးရေက်ာင္းေတြကို စီမံခန္႔ခြဲတဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက သူတို႔ကေလးေတြကို ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြပဲ အၿမဲပို႔တတ္ၾကတယ္။ အစိုးရေက်ာင္းေတြက ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြနဲ႔ အစဥ္အဆက္ ဘယ္ေတာ႔မွ မၿပိဳင္ဆိုင္ႏိုင္ဘူး။  
ဥေရာပတကၠသိုလ္တစ္ခုဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ဖုိ႔ထက္ အေကာင္းဆံုး နာမည္တံဆိပ္နဲ႔ ေက်ာ္ၾကားဖို႔သာ (the best brand reputation) ပိုအေရးႀကီးတယ္။ အဲဒီလို ထိပ္ဆံုးစာရင္း ေပါက္ဖုိ႔လည္း တကၠသိုလ္ အဆင္႔သတ္မွတ္မႈ ေၾကာ္ျငာတ႔ဲ ေအဂ်င္စီေတြကို လာဘ္ထိုးၾကတယ္။ အဲဒီနာမည္ႀကီးတကၠသိုလ္ေတြက ဆင္းလာတဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း သူတို႔ လိုခ်င္တဲ႔အလုပ္ ေရြးခ်ယ္ယူႏိုင္တယ္။ တကၠသိုလ္အာဏာပိုင္ေတြက သူတုိ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အထက္ေအာက္ပံုစံနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ေပးေနသူေတြ ျဖစ္တယ္။
တရုတ္အဖို႔ ဥေရာပ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ မ်ားစြာကေန သင္ခန္းစာယူႏိုင္တာေတြ ရွိပါတယ္။
တစ္ႏိုင္ငံလံုးစစ္ စာေမးပြဲစနစ္လုပ္ထားတဲ႔ တရုတ္ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ အဂတိလိုက္စားမႈေတြ၊ ခိုးခ်ေနတာေတြကို နည္းစနစ္သစ္ေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔ လိုပါတယ္။ ေမးခြန္းမေပါက္ၾကားေအာင္ အင္တာနက္စနစ္ေတြ သံုးမယ္၊ စာေမးပြဲခန္းေတြကို အမ်ားျပည္သူ ေစာင္႔ၾကည့္ႏိုင္တဲ႔ ကင္မရာေတြ တပ္ထားမယ္၊ စာေမးပြဲအေျဖလႊြာ စစ္ေဆးသူေတြကို သီးသန္႔တာ၀န္မေပးဘဲ မဲစနစ္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္ရမယ္။ အဲဒိလိုနည္းေတြနဲ႔ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ကို အမ်ားျပည္သူ ယံုၾကည္ ေလးစားလာေအာင္ အျမန္ဆံုး ျပဳျပင္ဖို႔ လိုပါတယ္။
တကၠသိုလ္ေတြမွာ ျခစားေနတာကိုလည္း ရွင္းပစ္ရပါမယ္။  တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအားလံုးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးစစ္ စာေမးပြဲကို မာစတာတန္း၀င္ခြင္႔ စာမေမးပြဲအျဖစ္ ေျပာင္းပစ္ရမယ္။ အတန္းတက္ (attendance) အမွတ္နဲ႔ ညာေနတာေတြကို ရွင္းၿပီး၊ စာေမးပြဲအမွတ္ သင္ခန္းစာလုပ္္တဲ႔ အမွတ္ေတြနဲ႔သာ ေက်ာင္းသားေတြကို ဆံုးျဖတ္ေပးရမယ္။ အရည္ခ်င္းမွန္ စစ္ေဆးတဲ႔ စနစ္မ်ဳိးကိုပဲ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက အမ်ားႀကီး ယံုၾကည္အားထားၿပီး၊ လုပ္သားေကာင္းေတြကို ရွာေဖြႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။
အဲဒီလို စနစ္မ်ဳိးကသာ ေက်ာင္းသားရဲ႕ စာေမးပြဲ စြမ္းေဆာင္ရည္နဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ စြမ္းေဆာင္မႈကို ဆက္စပ္ အကဲျဖတ္ ၾကည့္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား အားလံုးဟာ  အလုပ္ရွင္တစ္ဦးစီမွာ လုပ္ငန္းအေတြ႔အႀကံဳ ၆ လ ယူရလိမ္႔မယ္။ ေက်ာင္းသားရဲ႕ ေနာက္ဆံုး အမွတ္ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက သူ႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔မႈအေပၚမွာ အေျချပဳ ထားရမယ္။
ေနာက္ဆံုး အားလံုးေသာ တကၠသုိလ္ေတြနဲ႔ ေကာလိပ္ေတြအတြက္ အနိမ္႔ဆံုး အမ်ဳိးသားအရည္အေသြးအဆင္႔တစ္ခုကို အေသခ်ာ သတ္မွတ္ဖို႔ လိုပါမယ္။ တကၠသိုလ္နဲ႔ ေကာလိပ္ေတြကို အခ်ိန္မေရြး ၀င္စစ္ေဆးမႈေတြ ရွိရပါမယ္။ အစားအေသာက္၊ စာသင္ခန္း၊ စာၾကည့္တိုက္၊ အေဆာင္၊ သန္႔ရွင္းစိမ္းလန္းတဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္၊ စာေမးပြဲလုပ္ငန္း စတာေတြ တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ အဆင္႔အတန္းရွိလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။
တရုတ္အေနနဲ႔ အဲဒီသူငယ္တန္း တကၠသိုလ္ေတြကို ကမၻာ႔အဆင္႔တန္းမွီ တကၠသိုလ္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ေအာက္ေျခကေန တစ္စံုလံုး ေျပာင္းပစ္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလို အရည္အေသြးမွီတကၠသိုလ္္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ဖိိအားေပးမွ brand name ႀကီးတဲ႔ ႏိုင္ငံျခားတကၠသိုလ္ေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။
Source: Beijing Review: Kindergarten University By Faron Kwami
၀င္႔ထန္း

LWIN PWIN

NLABR

Web-site:                   www.nlabr.com
Blog:                         http://wanna23-23.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment