05/08/2011
စာေရးသူစာသင္တိုက္ၾကီးတစ္ခုတြင္ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကိုသင္ၾကားစဥ္အခါက တာ၀န္ႏွင့္ ၀တၱရား ဆိုသည့္ စကားႏွစ္လံုး၏ ျခားနားခ်က္ကိုတိိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ၾကီးထံမွ ယခုကဲ့သို႔ မွတ္သားခဲ့ဖူးသည္။ တာ၀န္ ဆိုသည္ကိုတာ ႏွင့္ ၀န္ ဟူ၍ ႏွစ္ပုဒ္ခြဲျပီးတာဆိုသည္မွာေပးအပ္သည့္ အလုပ္တစ္ခုကိုလုပ္ကိုလုပ္ရမည္ဟူသည့္ ကန္႔သတ္ခ်က္ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ျပီး၊ ၀န္ ဆိုသည္မွာလုပ္ေဆာင္ရမည့္ အလုပ္ျဖစ္သည္။ ၀တၱရား ဆိုသည္မွာမိမိလုပ္လိုသည့္ ဆႏၵမရွိလွ်င္ မလုပ္ပဲေနလို႔ရသည့္ သေဘာေဆာင္ေလသည္။ ဆိုလိုသည္မွာအဖြဲ႔စည္းတစ္ခုအတြင္းရာထူးေနရာေပးအပ္ခံထားရ၍ျဖစ္ေစ၊ နည္းလမ္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ကရာထူးေနရာရယူထား၍ျဖစ္ေစယင္းအဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ မိမိပတ္၀န္က်င္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ ၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစမၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ၀ါသနာပါသည္ျဖစ္ေစမပါသည္ျဖစ္ေစလုပ္ေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္ရွိေပသည္။ အေၾကာင္းမွာရာထူးနဲ႔ တာ၀န္ကို ရယူထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ပါဠိစာေပမ်ားတြင္ အာဂေတာ စ ဘာေရာ အ၀ႆံ ၀ဟိတေဗၺာ၊က်ေရာက္လာသည့္ တာ၀န္၊ ေပးအပ္လာသည့္တာ၀န္ကို မုခ်ထမ္းေဆာင္ရမည္ ဟုပါရွိသည္။ အကယ္၍ မထမ္းေဆာင္လိုလွ်င္ သို႔တည္းမဟုတ္ မိမိ၏ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီလွ်င္ တာ၀န္ကို အစကတည္းမွ မယူရန္ပင္ျဖစ္သည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေတမိမင္းသားေလးသည္ ရွင္ဘုရင္မျဖစ္လိုသျဖင့္ ဆယ္ေျခာက္ႏွစ္ ကာလပတ္လံုးဆြံ႕အဟန္ေဆာင္ကာေနခဲ့ျပီးေနာက္ဆံုးတြင္ ေတာထြက္သြားခဲ့သည္။
ျပီးခဲ့သည့္ လအတြင္းကအေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ေရာက္ရွိေနၾကသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယကဥကၠ႒ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးအပါအ၀င္ အဖြဲ႔၀င္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံသို႔ အေမရိကေရာက္ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းအခ်ိဳ႕မွ တိုင္းျပည္ ေအးခ်မ္းသာယာေရး၊ တရားမ၀င္ ဖမ္းဆီးခ်ဴပ္ေႏွာင္ျခင္းခံထားၾကရသည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားလြတ္ေျမာက္ေစေရးတို႔အတြက္ သက္ဆိုင္သူတို႔အားေမတၱာရပ္ခံေပးေရးပန္ၾကားလႊာဆက္ကပ္ခဲ့ၾကသည့္ ကိစၥမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္၍ အခ်ိဳ႕ကလည္းလုပ္သင့္သည္၊ အခ်ိဳ႕ကလည္းမလုပ္သင့္၊ အခ်ိဳ႕မ်ားၾကေတာ့လည္းသာသနာအတြက္ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံအတြက္ျဖစ္ေစအားသန္ရာကိုသာလုပ္သင့္သည္၊ ၀ါသနာအေလ့အလာ နည္းတ့ဲေနရာမွာလုပ္ေဆာင္ဖို႔ မတိုက္တြန္းသင့္၊ သမိုင္းပညာ႐ွင္ႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းကို ႏိုင္ငံေရးပါတီေထာင္ျပီးဒီမိုကေရစီရေအာင္ လႈပ္႐ွားေပးေရးေမတၱာရပ္ခံဖို႔ မသင့္ပံုစသည္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေ၀ဖန္ေထာက္ျပကာေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။ မွန္ပါသည္၊ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားၾကသလို ၀ါသနာအေလ့ေတြကလည္း ကြဲျပားၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထုိေၾကာင့္ သမိုင္းပညာ႐ွင္ႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းအေနျဖင့္ မိမိစိတ္မ၀င္စားသည့္၊ ၀ါသနာမပါသည့္၊ တနည္းအားျဖင့္ဆိုရေသာ္ မိမိစိတ္အားမသန္သည့္ ကိစၥရပ္တြင္ တာ၀န္မယူခဲ့ျခင္း၊ အမ်ားကလည္းမျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္ေပးပါရန္ မတိုက္တြန္းခဲ့ၾကျခင္းတို႔သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ယင္းအတြက္ မည္သို႔မွ် ေစာဒကတက္ေနဖြယ္ မလိုအပ္ေပ။ သို႔ေသာ္ ဗန္ေမာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးစသည့္ သံဃာ့မဟာနာယကဆရာေတာ္ၾကီးမ်ာသည္ ျမန္မာျပည္ ရဟန္းသံဃာထုအတြင္း ဓမၼ၀ိနယလမ္းေၾကာင္းမ်ားအတိုင္း က်င့္ေဆာင္ေစႏိုင္ေရး၊ သာသနာေတာ္ၾကီးစည္ပင္ျပန္႔ပြါးေရး၊ သာသနာနဲ႔ သံဃာထုအေပၚ က်ေရာက္လာမည့္ အႏၱရာယ္မ်ားကိုတားဆီးကာကြယ္ေပးေရးအစရွိသည္တို႔အတြက္ တာ၀န္ ေပးအပ္ထားျခင္းခံၾကရသလို ထမ္းေဆာင္၇န္ တာ၀န္ယူထားၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ တာ၀န္မဟုတ္ပဲ ၀တၱရားအရသာျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ေဒါက္တာသန္းထြန္းကို ႏိုင္ငံေရးပါတီေထာင္ၿပီးဒီမိုကေရစီရေအာင္ လႈပ္႐ွားေပးရန္ တိုက္တြန္းဖို႔ မသင့္ေတာ္သလိုဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံအေမရိကေရာက္ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းအခ်ိဳ႕၏အစိုးရထံေမတၱာရပ္ခံေပးေရးပန္ၾကားလႊာဆက္ကပ္ခဲ့ၾကသည့္ကိစၥ မသင့္ေတာ္ဟူသည့္ အဆိုျပဳလႊာကိုနားလည္ေပးၾကရေပလိမ့္မည္။
မိမိိကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာ၊ မိမိတို႔ေပါက္ဖြားရာ ႏိုင္ငံေဒသတိုးတက္ေကာင္းမြန္မႈ စသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ မိမိကိုလည္း တာ၀န္ေပးအပ္မထား၊ မိမိကလည္း တာ၀န္ယူမထားပါဟုဆိုကာ အရာရာကိုလ်စ္လ်ဴရႈမထားသင့္ၾကေပ။ “တာ၀န္သိသူမွာ တာ၀န္ရွိသည္” မိမိတို႔ဘာသာသာသနာႏွင့္ ေမြးဖြားရာႏိုင္ငံေဒသ၏ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမိမိကို တာ၀န္ေပးအပ္ထားသည္ မဟုတ္ခဲ့ရင္ေတာင္ ဘာသာ၀င္တိုင္း၊ ႏိုင္ငံသားတိုင္းတြင္ ကိုယ္စီ၀တၱရားရွိၾကေပသည္။ “အကတၱဗၺံကရဏံ ၀ိယ၊ ကတၱဗၺာကရဏံေဒါေသာေဟာတိ”မျပဳလုပ္သင့္သည္ကိုလုပ္ေဆာင္မိျခင္းေၾကာင့္သာအျပစ္သင့္ေရာက္ႏိုင္သည္ မဟုတ္ပဲ၊ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္သည့္ အရာကိုမလုပ္ေဆာင္ျခင္းမွာလည္းအျပစ္ပင္ျဖသည္။ နာယကဂုဏ္ ၆-ပါး၊ မင္းက်င့္တရား ၁၀-ပါး၊ သဂၤဟတရား ၄-ပါး၊ အပရိဟာနိယတရား ၇-ပါး၊ ရာဇဂုဏ္ ၈-ပါး၊ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္လာ က်င့္၀တ္မ်ား စသည္တို႔သည္ အခြင့္အာဏာရွိသူတို႔ အပါအ၀င္ ပတ္၀န္က်င္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနၾကသူအားလံုးအတြက္ က်င့္သံုးလိုက္နာရမည့္ ၀တၱရားက်င့္၀တ္မ်ားျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔သည္ က်ဴးလြန္မိ၍ ကုစားရမည့္ ျပစ္မႈမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ၀တၱရားရွိသူတို႔ ယင္း၀တၱရားမ်ားကို လိုက္နာရန္ ပ်က္ကြက္မႈေၾကာင့္ ေတြ႔ၾကဳံခံစားရမည့္ ေနာက္ဆက္တြဲမေကာင္းက်ိဳးမေကာင္းျပစ္မ်ားျဖစ္သည္။
သာသနာေတာ္ႏွစ္-၅၀၀ ေက်ာ္မွစ၍ ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာ၊ ဗုဒၶဘာသာေပၚထြန္းရာအိႏၵိယေျမေပၚတြင္ ရဟန္းေကာင္းမ်ားရွားပါးလာေနျပီးယင္းေျမေပၚမွ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ၾကီးပ်က္သုဥ္းစျပဳေနခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းမွာရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအတြင္းမိမိတို႔တရားကိုသာမိမိတို႔ဘာသာက်င့္ျပီးအရာရာကိုလ်စ္လ်ဴရႈထားတတ္သည့္ အားနည္းခ်က္ႏွင့္ ယင္းအခ်ိန္ကမိစၦာဒိ႒ိအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ အလိုက္သင့္ ေပါင္းသင္းကာမိမိတို႔ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ခြင့္ရ ရဟန္းဆိုးတို႔၏ ၾကီးထြားလာမႈတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လူ၏စိတ္သည္ မေကာင္းမႈ၌ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္သည္ အားေလ်ာ္စြာရဟန္းေကာင္းတို႔ဖက္မွ လူျပိန္းအမ်ားစုကိုအခ်ိန္မွီဆြဲေဆာင္ စည္းရံုးႏိုင္ေရးမွာလြယ္ကူသည့္အရာမဟုတ္ေပ။ ထို႔အျပင္ အရာရာကိုလ်စ္လ်ဴရႈမႈ လြန္ကဲျခင္း၏ ရလာဒ္အားျဖင့္ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ လူမႈေရးယဥ္ေက်းမႈအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေအာင္ မထိုးေဖာက္ႏိုင္ခဲ့ေခ်။ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈျဖင့္ လူအမ်ားကိုထိမ္းမထားႏိုင္ျခင္း၊ လြန္းမိုး၍မထားႏိုင္ျခင္းသည္ ဘာသာအယူ၀ါဒတစ္ခု လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ ေပ်ာက္ကြယ္ရျခင္း၏ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက လုပ္ေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္ကို မလုပ္ေဆာင္ၾကပဲ တာ၀န္မဲ့ေနၾကပါလွ်င္၊ ၀တၱရားရွိသူမ်ားကလည္း အရာရာကိုလ်စ္လ်ဴရႈျပီး ၀တၱရားမဲ့ေနၾကပါလွ်င္ ျမန္မာျပည္ဗုဒၶသာသနာႏွင့္ ၄င္း၏ယဥ္ေက်းမႈသည္ ေရွတန္းမေရာက္ပဲမၾကာမွီကာလအတြင္းတိမ္ျမဳတ္ ေျပာက္ကြယ္သြားေပလိမ့္မည္။
0 comments:
Post a Comment