မိခင္ေဒၚစုအသက္ရွိစဥ္က အာဇာနည္သား၊ေျမးေလးေတြနဲ႔ေတြ႔႔ရစဥ္
ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္မွာကား ပုထုဇဥ္တို.၏ သိပၸံပညာရပ္ျဖစ္သည္(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း)
(သံဃာေတာ္မ်ားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတာင္းပန္ရွာ)
ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္တြင္ လူမ်ားစုၾကီးကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကိုေျပာရမည္
ဆိုလွ်င္၊ အျခားဘာသာတရားမ်ားကို ထိခိုက္ရန္မဟုတ္ေသာ္လည္း၊ ဗုဒၶဘာသာသည္ေရွးပေ၀
ဏီမွစ၍ ျဖည့္စြက္ ခဲ့ ၾကသည့္ ေသးသိမ္ညံ့ဖ်င္းေသာျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ားကိုသာ သန္.
စင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ နိုင္မည္ ဆိုပါက ဗုဒၶဘာသာသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အၾကီးမားဆုံးေသာ အဘိဓမၼာတခု ျဖစ္လာနိုင္သည္. အလားအလာ မ်ားရွိေလသည္။
သို.ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ဗုဒၶဘာသာ၏ သံဃာေတာ္မ်ားကို တခုအထူးေလွ်ာက္ထားလိုပါသည္။
သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားဘုရား…အရွင္ျမတ္တို.သည္ ကမၻာေပၚ၌ အၾကီးမားဆုံးေသာ ဘာသာ
တရားတခု၏ အေမြခံမ်ား ျဖစ္ေတာ္မူၾကပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ တရား ေတာ္ကို သန္.စင္ေအာင္
ေဆာင္ရြက္၍ ကမၻာတ၀ွမ္း သာသနာျပဳေတာ္မူၾကျပီး ေမတၱာတရား၊ ေစတနာတရား တို.ကို လူသား
တရပ္လုံးအား ကာလဆုံးအထိ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကပါ။
သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားဘုရား..၊တပည္.ေတာ္တို.သည္အရွင္ဘုရားတို.အားေမတၱာတရား၊ ေစတနာ
တရားပြားမ်ားေစသူမ်ား အျဖစ္ အသက္ ထက္ဆုံး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါမည္။
တပည္.ေတာ္တို.သည္ အရွင္ဘုရားတို. ေဟာေျပာသည္. ေမတၱာတရား၊ ေစတနာတရားကို တမ်ဳိးသားလုံးအတြက္သာမက ကမၻာတ၀ွမ္းလုံးရွိ လူသားအားလုံးအတြက္ပါ လိုက္္နာက်င္. သုံးပါမည္။
ဤတရားမ်ဳိး တို.သည္ သာလွ်င္လည္း တပည္.ေတာ္တို.တုိင္းျပည္ ၌ ယေန.အဘို. အလြန္လိုအပ္
ေနသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင္.၊ တပည္.ေတာ္တို. စြမ္းအားရွိသမွ် အရွင္ဘုရားတို.အား ကူညီေထာက္ပံ.ပါမည္။
သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားဘုရား… ကမၻာ.သမိုင္းတြင္ပါ၀င္ရန္ အရွင္းဘုရားတို.တြင္ ၾကီးမားေသာ အခန္း ကဏၰရွိပါသည္။ အရွင္ဘုရားတို. ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပါလွ်င္ လူသားတရပ္လုံးက အရွင္ဘုရားတို.အား ေခတ္ အဆက္ဆက္ ၾကည္ညိဳ ကိုးကြယ္ၾကပါလိမ္.မည္။
ဤသည္ပင္လွ်င္ အရွင္ဘုရားတို.၏ ဘာသာတရားက အရွင္ ဘုရားတို.အတြက္ ခ်မွတ္ထားသည္. တာ၀န္ျဖစ္၍၊ အရွင္ဘုရားတို.၏ တိုင္းျပည္နွင္. လူမ်ဴိးအတြက္လည္းဤ သို.ေသာ “ႏိုင္ငံေရး” လုပ္ျခင္းသည္ ပင္လွ်င္၊ အမြန္ျမတ္ဆုံးေသာ ႏို္င္ငံေရးလုပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဘုရား။ ျပည္သူမ်ားအၾကား ၾကြသြားေတာ္မူၾက၍ ညီညႊတ္ျခင္းတရား၊ ေမတၱာတရားတို.ကို ေဟာၾကားေတာ္မူၾကပါ။
တိုင္းျပည္တ၀ွမ္း- လွည္းေန ေလွေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္- မြန္ျမတ္ေသာ လြတ္လပ္မွဳအေၾကာင္း၊ ကိုးကြယ္မွဳ တြင္ လြတ္လပ္ေရး၊ အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး တရားဓမၼေဟာၾကားမွဳတြင္ လြတ္လပ္ေရး၊ေၾကာက္ရြံ.ေနရမွဳ အသိဥာဏ္ ကင္းမဲ.ေနရမွဳ-အယူသည္းမွဳ စသည္တို.မွ လြတ္လပ္ေရးအေၾကာင္းတို႔ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ ၾကပါ။ျပည္သူမ်ားအား ကိုယ္.ကိုယ္ကို အားကိုးလာေအာင္၊ စိတ္ေရာ ရုပ္ပါ ကိုယ္.ကိုယ္ကို ျပန္လည္ထူေထာင္ လာေအာင္ေဟာၾကားေတာ္မူၾကပါ၊
ဤတာ၀န္မ်ားနွင္.အျခားမြန္ျမတ္ေသာတာ၀န္မ်ားအရွင္ဘုရားတို.ထံတြင္က်န္ရွိပါသည္။ ဤတာ၀န္မ်ားကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္ မူႏို္င္ၾကပါမည္ေလာ၊အေျဖမွာ အရွင္ဘု၇ားတို.လက္တြင္သာရွိပါသည္။
( စာမ်က္ႏွာ- ၇၇-ရ၈-ရ၉--ဘားမားခ်ဲလင္.ခ်္ )
-------------------------------------------
ကၽြန္ေတာ္တို.မွာ ေဖါက္ဖ်က္ျခင္းငွါမရနိုင္ေသာ တာ၀န္တရပ္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္.လုပ္ငန္းကို ကၽြန္ေတာ္ တို႔ မိဘ-ဘုိးဘြားမ်ားထံမွ အေမြခံရထားခဲ့ၾကပါျပီ၊ ဤတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မည္သို. ေဆာင္ရြက္ၾကပါမည္နည္း။
ဤပု စၦာကို မေျဖမီ အေျဖကို ရရွိနိုင္မည္. လမ္းညႊန္မ်ားကို ရွာရန္သင္.သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ျမင္ပါသည္။ လူသားတရပ္လုံးအားယေန.ရင္ဆိုင္ေနသည္.ျပႆနာရပ္မ်ားမွာတဆက္တစပ္တည္းျဖစ္ေနေသာေၾကာင္.
လည္းျဖစ္သည္။ ပုံသဏၰာန္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲေနေသာ ယေန. ကမၻာ၏ အေျခအေနမွာ ဤအတိုင္းျဖစ္ေနသည္။ လူမ်ဴိးစုံ၀ါဒနွင္. အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒသည္၄င္း၊ စီးပြား ေရးနွင္. ႏိုင္ငံေရးသည္၄င္း၊ႏိုင္ငံေရးႏွင္. လူမွဳေရးသည္၄င္း၊ လူမွဳေရးႏွင္. ယဥ္ေက်းမွဳ ဘာသာတရား- ဓေလ.ထုံးစံတို.သည္၄င္း ရွဳပ္ေထြးေသာ အျခင္းအရာတခု၏ သီးျခား အစိတ္အပုိင္းမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ ၄င္းတို.မွာလည္း တခုနွင္.တခု ဆက္စပ္လ်က္ရွိျပီး အနွစ္သာရေရာ၊ပုံသဏၰာန္ပါအျမဲတေစ ေျပာင္းလဲေနေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို.သည္ အလုံပိတ္ထားေသာ အခန္းမ်ားထဲတြင္ စားေသာက္ေနထိုင္ ေတြးေခၚေန၍ မျဖစ္ပါ။ ေခတ္ကာလနွင္. မကိုက္ညီေတာ.ေသာ ပုံေသကားခ် အယူအဆတို.ကို တရားေသ ကိုင္စြဲထား၍ မရပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို.တိုင္းျပည္မွာ ယေန.အထိ လူ.ဘ၀ႏွင္. လူ.ေဘာင္အေၾကာင္းကိုေကာင္းစြာမသိေသးသူ အမ်ားအျပားရွိၾကပါေသးသည္။အခ်ဳိ.ေသာ သူတို.မွာ- သိလ်က္ႏွင္.၄င္း၊ မသိ ၍၄င္း ညစ္ပတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးကို ဆက္လုပ္လ်က္ရွိၾကပါေသးသည္။
သို.ေသာ္ ႏိုင္ငံ ေရးဆိုသည္မွာ တကယ္ပင္ ညစ္ပတ္ေလသလား၊မညစ္ပတ္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးက ညစ္ပတ္သည္မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရး ကို ညစ္ပတ္ေအာင္ လုပ္ေနသူမ်ားသည္သာ ညစ္ပတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာလဲ- ကၽြန္ေတာ္တို. အေနႏွင္. ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းငွါ မအပ္ေသာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို.က တရိုတေသ- တအံ့တၾသ ေမာ့ ၍သာ ၾကည့္ေနရမည္ျဖစ္ေသာ အျခင္းအရာေလာ။ သို.မဟုတ္-ကၽြန္ေတာ္တို.ႏိုင္ငံ ေခ်ာင္ၾကိဳ ေခ်ာင္ၾကားတို.ကို လွည္.ပတ္သြားလာကာ ယုံလြယ္တတ္ေသာျပည္သူအခ်ဳိ.ကို ညာ၀ါးေနၾကသည္.သူမ်ားေျပာသလို၊ပုံျပင္မ်ား၊ ဒဏၰာရီမ်ား ေျပာျပရုံမွ်ႏွင့္အရာခပ္သိမ္း ျပီးျငိမ္းသည္ဆိုႏိုင္သည္. အျခင္းအရာေလာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို. မသြားအပ္၊ ေရွာင္ရွားႏိုင္ကေရွာင္ရွားအပ္ေသာ အႏၱရယ္ျပြမ္းသည္. နယ္ေျမပင္ေလာ။ ကၽြန္ေတာ္တို.တခါက ေျပာခဲ့. ၾကသလိုလူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး၊ စာေပးအေရးအသားမွ်သာ ျဖစ္သေလာ။
သို.မဟုတ္- ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္ မွာ ဘာလဲ၊ အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ အျမင္.တြင္ ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊ အနိမ္.တြင္ ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊ မ်က္လွည္.လည္းမဟုတ္၊ေဗဒင္ေဟာျခင္းလည္းမဟုတ္၊ အဂၢိရတ္ပညာလည္းမဟုတ္၊ မသြားအပ္ေသာ အႏၱရယ္ ျပြမ္းသည္. နယ္ေျမလည္းမဟုတ္၊ ကိုယ္.ကိုယ္ကို အထင္ၾကီးေနသည္. အမ်ဳိးသားေရး ကိစၥလည္း မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးသည္ အစဥ္သျဖင္. တိုးတက္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင္. ကိုက္ညီရမည္။ အတိုခ်ဳပ္ ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ရဲေဘာ္တို.၏ ဘ၀ျဖစ္သည္။
အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ရဲေဘာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ေရွးပေ၀ဏီကပင္ အရစ္စ္တိုတယ္လ္ ေျပာခဲ.သလို၊ ရဲေဘာ္သည္ပင္ ႏိုင္ငံေရး သတၱ၀ါ ျဖစ္ေသာေၾကာင္.ပင္၊ ရဲေဘာ္၏ စားေရး၊ အိပ္ေရး၊ ေနေရး၊ အလုပ္လုပ္ေရးသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္။ ရဲေဘာ္ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း စဥ္းစားခ်င္မွ စဥ္းစားမည္၊ သို.ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးက ရဲေဘာ္အေၾကာင္းကို စဥ္းစားေပလိမ္.မည္။
ရဲေဘာ္က ႏိုင္ငံေရးကို ေရွာင္ခ်င္ ေရွာင္ေပလိမ္.မည္၊ သို.ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးက ရဲေဘာ္ကို အိမ္မွာ၄င္း၊ ရုံးမွာ၄င္း၊ အလုပ္ရုံမွာ၄င္း တြယ္ကပ္ေနေပလိမ္.မည္။ ေန.စဥ္နွင္. အမွ် ရဲေဘာ္သည္ ႏိုင္ငံေရးကို လုပ္ေနရသည္ ၊ ကိုင္တြယ္ေနရသည္၊ ရုန္းကန္ေနရသည္၊ အလုပ္သမားက လုပ္ခအတြက္ အလုပ္လုပ္ရ ၍ လယ္သမားက စားေသာက္ေနထိုင္ေရးအတြက္ လယ္ထြန္ကာ ၊ စားေရးစာခ်ီ အရာရွိ အရာခံတို.က လစာအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကရကာ၊ ကုန္သည္ပြဲစားတို.မွာလည္း ေငြ၀င္ေကာင္းေအာင္ ရုန္းကန္ေန
ၾကရသည္။ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ႏုိင္ေရးဆိုသည္. ျပသနာပင္ျဖစ္သည္။
အလုပ္သမားက လုပ္ခမ်ားမ်ားလိုခ်င္ ၍ ေကာင္း ေကာင္းေနခ်င္သည္။လယ္သမားက သူေျမနွင္.သူ.ဘ၀ တိုးတက္ေစခ်င္သည္။ စာေရးစာခ်ီ အရာရွိ အရာခံ တို.ကလည္း ပ်င္းရီျငီးေငြ.ဖြယ္ေကာင္းေသာ ရုံးလုပ္ငန္းမ်ဳိးထက္ ပိုမိုခိုင္ျမဲမွဳ၊ ပိုမိုျပည္.စုံမွဳ ၊ ပိုမိုလြတ္လပ္မွဳ ကို လိုခ်င္သည္။
ကုန္သည္ပြဲစားတို.မွာ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ သင္.တင္.မွ်တေသာ အခြင္.အလမ္း မ်ားကို လိုခ်င္သည္။ ဤသို.အားျဖင္. ရဲေဘာ္မွာ အသက္ရွင္တည္ေနရန္လိုသည္။ အသက္ရွင္ တည္ေနနိုင္ေရး အတြက္ ရုပ္၀တၱဳ ပ စၥည္းလိုသည္။ ဤသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္။ ဤ သည္ပင္ ရဲေဘာ္၏ ဘ၀ျဖစ္၍ ရဲေဘာ္၏ ဘ၀ေျပာင္းသလို၊ နိုင္ငံေရးကလည္း ေျပာင္းလိုက္သည္။
ရဲေဘာ္တို. အသက္ရွင္ေနႏိုင္ေရး၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ ေနနိုင္ေရးအတြက္ လြတ္လပ္ေရးရွိရမည္။
ေနႏိုင္မွဳအတြက္ လြတ္ လပ္ေရး၊ တဦးခ်င္းအလိုက္ တမ်ဳိးသားလုံးအလိုက္ ဖန္တီးႏိုင္မွဳ- ဖြံ.ျဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွဳအတြက္ လြတ္ လပ္ေရး၊ အျခားသူ၏အခြင္.အေရးကို မထိခိုက္ေစဘဲ ရဲေဘာ္တို. ကၽြန္ေတာ္တို.၏ အဆင္.အတန္း တိုးတက္ ႏိုင္မွဳအတြက္ လြတ္လပ္ေရးရွိရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္တို. ေျပာဆိုေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ဤသည္ပင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သည္။
သို.ျဖစ္၍ နိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူ.ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ညစ္ပတ္သည္ မဟုတ္။ႏိုင္ငံ ေရးသည္ အႏၱရယ္ျပြမ္းသည္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အလုပ္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ မ်က္လွည္.လည္းမဟုတ္။ သဘာ၀၏ အထက္ကလည္းမဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ နားလည္ရခက္သည္လည္း မဟုတ္။ သို.ေသာ္ အခ်ဳိ.ေသာ ပညာရွိတို.က ဤသို.ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ မခ်မွတ္ၾက။ သူတို.က နိုင္ငံေရးသည္ ညစ္ပတ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ဘာသာေရးျဖစ္သည္ စသည္ျဖင္. တဆက္ထဲမွာပင္ အျမီးအေမာက္မတည္. ေျပာဆိုေနၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ဘာသာေရးလား- မဟုတ္ပါ။
သို.ေသာ္ ညစ္ပတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား က ဤစကားကို ‘ႏိုင္ဖဲ’သေဘာထားကာ သုံးစြဲေနၾကသည္။ ဤနည္းအားျဖင္. ျပည္သူလူထု ေခါင္းရွဳတ္ ကုန္ေအာင္၊ တကဲ.ျပႆနာမ်ား ဖုံးကြယ္သြားေအာင္ ၾကိဳးပမ္းလိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို.နည္းမွာ အေခ်ာင္သ မားတို.၏နည္းသားျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္။
ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ ပုဂၢိဳလ္တဦးစီ၏ အသိတရားျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူမွဳေရးသိပၸံျဖစ္သည္။ လူမွဳေရးသိ ပၸံပညာတရပ္အေနနွင္. လူပုဂၢိဳလ္လိုက္သည္ လြတ္ လပ္စြာ ကိုးကြယ္ႏိုင္ခြင္. အပါအ၀င္ အျခားအခြင္.အေရးမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးက အသိအမွတ္ျပဳရမည္။
သို.ေသာ္ ဤေနရာတြင္ပင္ ႏိုင္ငံေရးနွင္. ဘာသာေရးကို စည္းျခားရမည္။ ႏိုင္ငံေရးနွင္. ဘာသာေရးသည္ အတူတူမဟုတ္ေသာေၾကာင္.ပင္၊ ကၽြန္ေတာ္တို. ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးနွင္. ေရာေထြးပစ္ပါလွ်င္၊ ဘာသာေရး ကိုပင္ ဆန္.က်င္ရာေရာက္သည္။ အဘယ္ေၾကာင္.ဆိုေသာ္ ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ တမလြန္ဘ၀အက်ဳိးအတြက္ သည္ပိုးရြက္ေဆာင္ျခင္းသာျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းျဖစ္ေသာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀အေရးတို. ႏွင္. သာမန္အားျဖင္. မသက္ဆိုင္။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္မွာကား ပုထုဇဥ္တို.၏ သိပၸံပညာရပ္ျဖစ္သည္။
( စာမ်က္နွာ- ၇၁-၇၂-၇၃-၇၄-၇၅ -- ဘားမားခ်ဲလင္.ခ်္ )
Lwin Pwin
Blog: http://wanna23-23.blogspot.com/
Web-site: www.nlabr.com
0 comments:
Post a Comment