ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျပေနခ်ိန္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ား ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသလား

ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျပေနခ်ိန္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ား ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသလား
“………အစိုးရအဖဲြ႕မွ တင္ျပလာသည့္ ဘတ္ဂ်က္ဥပေဒၾကမ္းအရ လာမည့္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြ က်ပ္ ၇၀၁၃၆၇၂ သန္းရွိလာမည္ျဖစ္ရာ ၎လိုေငြျဖင့္စီမံကိန္းႀကီးမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ပါက ျပည္တြင္း လွည့္လည္သုံးစြဲေငြ ပမာဏ မ်ားျပားၿပီး ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ၍ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္လာႏိုင္ေၾကာင္း….” (ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၏ တင္ျပခ်က္)
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြျပခ်ိန္ ဘယ္ပိုက္ဆံနဲ႔ စီမံကိန္းႀကီးေတြ လုပ္မလဲ ဆိုတာက စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာရပါတယ္။ စီမံကိန္းႀကီးေတြအတြက္ ေခ်းေငြေတြကို ရယူဖို႔ ရွိတာလား၊ BOT စနစ္နဲ႔ သြားမွာလား၊ ႏိုင္ငံျခား အရန္ေငြကို ထုတ္သံုးမွာလား၊ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကေန စီမံကိန္းႀကီးေတြ လုပ္မလား၊ ဒါေတြမဟုတ္ဘဲ အျခားနည္းလမ္း ရွိေနလား စသျဖင့္ စဥ္းစားစရာ ရွိပါမယ္။
တကယ္လို႔ နည္းလမ္းတခုခုနဲ႔ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ စီမံကိန္းႀကီးေတြ လုပ္မယ္ ဆိုပါေတာ့ -- ဘာစီမံကိန္းေတြ ျဖစ္မလဲ။ လက္ရွိ လုပ္ေဆာင္ေနဆဲ စီမံကိန္း အႀကီးေတြလား၊ စီမံကိန္း အသစ္ေတြလား၊ အသစ္ေတြ ဆိုရင္ ၂ဝ၁၃ ဆီးဂိမ္းအတြက္ အားကစားရုံေတြနဲ႔ Infrastructure နဲ႔ အျခားဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြလား၊ ၂ဝ၁၄ အာဆီယံ ညီလာခံအတြက္ Infrastructure နဲ႔ အျခားဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြလား စသျဖင့္ ေမးစရာ ရွိပါမယ္။
ဒီစီမံကိန္းႀကီးေတြကို တိုင္းျပည္က အပူတျပင္း လိုအပ္ေနတာ ဟုတ္မဟုတ္လည္း ဆန္းစစ္ရပါဦးမယ္။ ဘာမွန္းမသိရေသးတာကို ဆန္းစစ္ဖို႔ ဆိုရင္ သိပ္က်ယ္ျပန္႔လြန္းေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
စီမံကိန္းေတြ ရွိလာရင္ ျပည္တြင္း လွည့္လည္သုံးစြဲေငြ ပမာဏမ်ားျပားလာပါမယ္။ ဒါ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္း လွည့္လည္သုံးစြဲေငြ ပမာဏ မ်ားျပားတာေၾကာင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ (Inflation) မ်ားလာရမယ္ ဆိုတာက မမွန္ကန္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ပါပဲ။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ျမန္မာႏိုင္ငံထက္ ျပည္တြင္း လွည့္လည္သုံးစြဲေငြ ပမာဏမွာ အဆမတန္ မ်ားျပားေပမယ့္ ဂ်ပန္ယန္းေငြ တန္ဖိုးက က်ဳံ႕ေတာင္ ဝင္ေနပါတယ္။ Deflation ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးေတြ (ေရာင္းေစ်းေတြ) ထိုးက်ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္တြင္း လွည့္လည္သုံးစြဲေငြ ပမာဏ မ်ားျပားတာေၾကာင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြႏိုင္တယ္ ဆိုတာ မမွန္ကန္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ျပည္တြင္း လွည့္ပတ္သံုးစြဲေငြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား တကယ္လို႔ “ျမန္မာက်ပ္ေငြတန္ဖိုးကို ထိန္းထားႏိုင္ရင္” ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ မရွိႏိုင္ပါဘူး။
ေငြေၾကးေဖာင္းပြလာႏိုင္တယ္ ဆိုၿပီး ခန္႔မွန္းတာကေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းႀကီးမွာကို အရမ္းေၾကာက္ေနတဲ့ လူထုကို ေျခာက္လွန္႔ေနသလို ျဖစ္ေစပါတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာ ျပည္သူေတြ မႏွစ္သက္ႏိုင္တဲ့ အျခားတခုခုကို မျဖစ္မေန လုပ္ယူဖို႔ ရမယ္ရွာတာလားလို႔ သံသယျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။
တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ စီမံကိန္းေတြဟာ အလုပ္အကိုင္သစ္ေတြကို ဖန္တီးရာေရာက္တာျဖစ္လို႔ အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာကို တနည္းတလမ္းအားျဖင့္ ေျဖရွင္းေပးတဲ့သေဘာ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ႏိုင္ငံတိုင္းဟာ သူတို႔အစိုးရ တည္ၿငိမ္ေရးအတြက္ ဒီနည္းလမ္းကို သံုးၾကပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းကို မသံုးဘဲ အျခားနည္းလမ္းနဲ႔ အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းယူဖို႔ကေတာ့ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံေတြေတာင္ အေတာ့္ကို ခက္ခက္ခဲခဲ လုပ္ယူေနရပါတယ္။
“ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြ ျပေနခ်ိန္မွာ စီမံကိန္းႀကီးေတြ လုပ္ရင္ ….” လို႔ ေျပာထားတာေၾကာင့္ စီမံကိန္းအလတ္၊ အေသးေတြလုပ္ဖို႔ ကိစၥကေရာ ဘယ္လိုရွိေနမလဲ။ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ စီမံကိန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘတ္ဂ်က္ အားနည္းလို႔ ျမစ္ေရတင္ စီမံကိန္း (၄ဝ)ကို ရပ္နားလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္း သိပ္မၾကာေသးခင္ကပဲ သိလိုက္ရပါတယ္။ စီမံကိန္းေတြကို ရပ္နားလိုက္ရင္ ကုမၸဏီေတြလည္း အလုပ္ရပ္သြားပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြလည္း အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျပမႈကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းမလဲ ဆိုတာကလည္း အေရးပါတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။ အခြန္တိုးေကာက္မွာလား၊ အခြန္ေကာက္တဲ့ အမ်ဳိးအစားေတြကို တိုးခ်ဲ႕မွာလား၊ အျခားနည္းလမ္းေတြ ရွိေနလား၊ ရွိေနရင္ေတာင္ လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးနိုင္ေအာင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနမလား။ အစိုးရ အရပ္ရပ္ အသံုးစရိတ္ ေခြၽတာမႈက ဘယ္က႑ေတြမွာ ရွိမလဲ။ ဥပမာ- ဗ်ဴရိုကေရစီ ယႏၱရားပံုစံနဲ႔ မဆလရဲ႕ ဆိုရွယ္လစ္ ယႏၱရားပံုစံ ေရာေထြးၿပီး ရွဳပ္ယွက္ခတ္ေနတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားေရးမ႑ိဳင္ကို ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းတက် ဘယ္လို ခ်ဳံ႕ယူၿပီး လမ္းေၾကာင္းတေျဖာင့္တည္းထားမလဲ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။
အဓိကအခ်က္ကေတာ့ အစိုးရအေနနဲ႔ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈေတြ ျပသဖို႔ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနပါတယ္။ မိသားစု စိတ္ဓါတ္ထားၿပီး ျပည္သူလူထုကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဖြင့္ခ်ျပဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေပါင္းစည္းမႈကို အခုထက္ပိုၿပီး ရွာၾကံသင့္ပါတယ္။ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္မသြားဘူးဆိုတာ အာဏာရွင္စနစ္ဆီကို ျပန္မသြားတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ ရွင္သန္ႀကီးထြားခဲ့ဖူးတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို မက်င့္သံုးေတာ့ဘဲ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းေတြကိုသာ က်င့္သံုးဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အေရးႀကီးကိစၥကေတာ့ အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ထြန္းတည္ေဆာက္မႈကို ပိုမို အာရံုစိုက္ထားဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ လူတိုင္းက တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ (Rule of Law) ကို တိတိက်က် ေလးစားလိုက္နာႏိုင္ဖို႔၊ Rule of Law က လူတိုင္းကို အကာအကြယ္ေပးထားႏိုင္ဖို႔ အရင္ဆံုး ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ အဂတိလိုက္စားမႈ က်ယ္ျပန္႔ၿပီး မတားဆီးႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ စီးပြားေရးကိစၥကို ဆက္လုပ္ေနရင္ ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို တိုက္ဖ်က္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘဲ ဆင္းရဲ-ခ်မ္းသာ ကြာဟခ်က္ကိုသာ ပိုမို ႀကီးမားသြားေစႏိုင္ပါတယ္။
က်ေနာ့္အျမင္မွာေတာ့ (၁) Rule of Law (၂) စီမံကိန္း အလတ္နဲ႔အေသး .. ဆိုတဲ့ ဒီအလုပ္ ၂ မ်ဳိးကို တၿပိဳင္တည္း လုပ္လို႔ရွိရင္ ႏိုင္ငံအတြက္ေရာ ျပည္သူေတြအတြက္ပါ တခ်က္ခ်က္ ၂ ခ်က္ျပတ္ ေကာင္းသြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဥပေဒေၾကာင္းအရ အာမခံခ်က္ ေပးႏိုင္တဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးကို လူတိုင္း တန္းတူညီမွ်စြာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပါဝင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခြင့္ ရွိလာမွ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးတာ အေျခခံမွန္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
လြင္ေအာငိစိုး ၅-၃-၂ဝ၁၂

NLABR Web-site: www.nlabr.com
Lwin Pwin Blog: http://wanna23-23.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment