ျမန္မာ့ စီးပြားေရး သတင္းမ်ား  ေအာက္တုိဘာ ၁၇ ၊ ၂၀၁၂

ရန္ကုန္တြင္ ယာဥ္လိုင္းသစ္မ်ား ထပ္တိုးရန္ရွိ


ဂ်ပန္ကား ကုမၸဏီ လီမိတက္ (JCCL) ႏွင့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး ဌာနလက္ေအာက္ရွိ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး (ကပရ) တို႔ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ အေနျဖင့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္၊ တကၠစီ၊ အေ၀းေျပးယာဥ္၊ ကုန္တင္ယာဥ္ ေျပးဆြဲေရး လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ယာဥ္အစီး ၃၀၀၀ ေက်ာ္ကို ဆက္တုိက္ တင္သြင္းသြားရန္ ရွိေၾကာင္း ပထမဆံုး ယခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ မကုန္မီ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ ၅၀ ကို တင္သြင္းကာ ယာဥ္လိုင္းသစ္တလိုင္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း စတင္ ေျပးဆြဲေတာ့မည္ဟု သိရသည္။
“ခရီးသြားျပည္သူ ၃ သန္းေလာက္ ေန႔စဥ္ ဒုကၡေရာက္ေနတာကို ေစာင့္ေရွာက္ရမွာက အစိုးရမွာ တာဝန္ရွိတယ္။ JCCL က ေဒၚလာသန္း ၄၀၀ ေက်ာ္ ကို ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြအတြက္ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ သေဘာ တူထားတာေတြ ရွိတယ္” ဟု ရထား ၀န္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးတင္၀င္းေအာင္က ရွင္းျပသည္။
JCCL ႏွင့္ ကပရ တို႔ ပူးေပါင္းကာ အဆင့္ျမင့္ ကားျပင္ဆင္ေရး၊ ၀ပ္ေရွာ့ႏွင့္ ဒီပလိုမာအဆင့္ ေပးႏိုင္သည့္ ကားျပင္ဆင္ေရး သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ရန္လည္း သေဘာတူညီထားေၾကာင္း၊ ကပရမွ ေျပးဆြဲမည့္ ယာဥ္လိုင္းသစ္မ်ားသည္ ခရီးသည္၏ ယာဥ္စီးႏွင္ခ်ိန္ႏွင့္ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ လံုၿခံဳမႈရွိျခင္း၊ သိကၡာရွိမႈႏွင့္ သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိျခင္းတို႔ကို ဦးတည္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကပရ တာဝန္ရွိသူက ဆိုသည္။
သို႔ရာတြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား တုိးခ်ဲ႕ျခင္းႏွင့္ ယာဥ္သစ္ တင္သြင္းခြင့္မ်ား တိုးျမႇင့္ေပးေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆို႔မႈ ပိုမိုဆိုးရြားလာမည္ကို ရန္ကုန္ ေဒသခံမ်ားက စိုးရိမ္ေနၾကသည္။လက္ရွိအေနအထားအရ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ကားတင္သြင္းမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေနေၾကာင္း သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းအပါအဝင္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ ေန႔စဥ္ ေထာင္ဂဏန္းနီးပါး ရွိသည့္ ကားသစ္ တင္သြင္းမႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ေရး ဗဟိုေကာ္မတီ (မထသ) အတြင္းေရးမႉး ဦးဘျမင့္က “ကိုယ္ပိုင္ ကားေတြ မ်ားလာတယ္၊ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း ဖ်က္သိမ္းၿပီး ယာဥ္သစ္ တင္သြင္းမႈ ေတြေၾကာင့္ အိမ္ေနာက္ေဖး လမ္းၾကားထဲမွာ ထားတဲ့ ကားေဟာင္းေတြဟာ ကားသစ္ေတြအျဖစ္ ေျပးလာၾကတယ္။ အခုလို လူေတြ တိုးလာ၊ ကားေတြ တိုးလာတဲ့အခါမွာ လမ္းေတြက က်ဥ္းလာတယ္၊ ေဘးမွာ လူေနအိမ္ေတြ၊ တိုက္တာ အေဆာက္အဦးေတြ ရွိတဲ့အတြက္ လမ္းေတြခ်ဲ႕ဖို႔ မလြယ္ဘူး” ဟု ဆုိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ႀကံဳေနရသည့္ အခက္အခဲသည္ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း မလိုက္နာျခင္း၊မိန္းလမ္းၾကား၊ လမ္းမီးပြိဳင့္မ်ားကို ေသခ်ာစြာ တြက္ခ်က္ထားမႈ မရွိျခင္း၊ လမ္းမ်ား ပ်က္စီးေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ လီမိတက္မွ မန္ေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ဦးမ်ဳိးျမင့္ကလည္း ၎ကုမၸဏီမွ ေျပးဆြဲေနသည့္ ပါရမီႏွင့္ အဓိပတိ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား၊ တကၠစီမ်ားကို ထပ္မံ တိုးခ်ဲ႕ခ်င္ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္လူဦးေရ အေနအထားအရ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ CNG ဓာတ္ေငြ႕ကိစၥ အခက္အခဲ ရွိသျဖင့္ လတ္တေလာ တုိးခ်ဲ႕ရန္ မလြယ္ကူေသးေၾကာင္း ကပရ ဌာနကို စစ္က်န္ ခရီးသည္တင္ကားမ်ား၊ ကားအို ကားေဟာင္းမ်ားျဖင့္ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ ျခင္းေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္း အားလံုး စုေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လတ္တေလာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ မရွိေသးခင္ စည္းကမ္းလိုက္နာ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မထသ သည္ ယာဥ္လိုင္း ေကာ္မတီ ၁၈ ခုျဖင့္ ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၅၁၃ လိုင္းကို ထိန္းသိမ္း ႀကီးၾကပ္ လွ်က္ရွိသည္။ ဗႏၶဳလ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးကို ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္း ၁၈ လိုင္းျဖင့္ ယာဥ္အစီးေပါင္း ၄၇၀၊ ပါရမီ တကၠစီ အစီး ၅၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေျပးဆြဲလွ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ပံုစံ ၁၇ ႏွင့္ ၁၉ ပယ္ဖ်က္ေတာ့မည္


ျမန္မာႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ ေလွ်ာက္ထားသူတုိင္း မျဖစ္မေန ျပဳလုပ္ရသည့္ အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ ပုံစံ ၁၇ ႏွင့္ ပုံစံ ၁၉ တင္ျပရျခင္းအဆင့္ကုိ မၾကာမီ ပယ္ဖ်က္ေျဖေလွ်ာ့ ေပးေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းက ေျပာသည္။
ႏုိင္ငံရပ္ျခား သြားမည့္သူမ်ား ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ ပုံစံ ၁၇ ႏွင့္ ပုံစံ ၁၉ ကုိ ရယူ တင္ျပရေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ျပည္သူအမ်ားစု အခက္အခဲမ်ား ႀကဳံေတြ႔ေနရသည္ကုိ ၾကားသိေနရေၾကာင္း၊ အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ တင္ျပခုိင္းျခင္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အခြန္၀င္ေငြ တုိးပြားလာျခင္းလည္း မရွိေၾကာင္း၊ ဥပေဒအရ ႏုိင္ငံသားအခြန္ ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာမ်ား တင္ျပရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဥပေဒတြင္ပင္ ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးခြင့္လည္း ရွိေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ေစရန္အတြက္ ပုံစံ ၁၇ ႏွင့္ ပုံစံ ၁၉ တင္ျပရသည့္ စနစ္ကုိ ပယ္ဖ်က္သြားရန္ ရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းက ရွင္းျပသည္။
“ပုံစံ ၁၇ ဆုိတာက မိမိေနထုိင္တဲ့ ၿမိဳ႕နယ္မွာ အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္၊ ပုံစံ ၁၉ ဆုိတာက ျပည္ပ ထြက္ခြာမယ့္သူေတြ အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း စိစစ္ေထာက္ခံေပးတာ။ ပုံစံ ၁၇ နဲ႔ ပုံစံ ၁၉ မပါရင္ ႏုိင္ငံကူး လက္မွတ္ ထုတ္လုိ႔မရဘူး။ ပုံစံ ၁၇ နဲ႔ ပုံစံ ၁၉ စနစ္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွာ အခြန္ တိုးရတာသြားတာမ်ဳိးလည္း မရွိဘူး။ ဥပေဒထဲမွာလည္း ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးလို႔ရတယ္ ဆုိတာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သာမန္ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပေစဖုိ႔ ပုံစံ ၁၇ နဲ႔ ၁၉ တင္ျပရတာကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးဖို႔ လုပ္ေနၿပီ” ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းက ေျပာသည္။
အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း ပုံစံ ၁၇ ႏွင့္ ပုံစံ ၁၉ ကုိ ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနက ထုတ္ေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္။
မေလးရွားႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္မွ လူငယ္တဦးက ပုံစံ ၁၇ ရရန္ အလြန္ခက္ခဲၿပီး ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန႐ုံးသုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ သြားေရာက္ရေၾကာင္း ေျပာဆုိသည္။
“က်ေနာ္က မအူပင္ဇာတိ၊ မအူပင္ကေန သန္းေခါင္စာရင္းကုိ မရမး္ကုန္းၿမိဳ႕နယ္မွာ ေျပာင္းၿပီး လုပ္္ထားေတာ့ အခြန္ ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာကုိ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ အခြန္႐ုံးမွာ သြားလုပ္တယ္။ က်ေနာ္က ဘာလုပ္ငန္းမွ မပုိင္ဆုိင္တာကိုလည္း၊ အခြန္ေပးစရာ မရွိတာကို ေထာက္ခံစာေတြအစုံနဲ႔ တင္ျပတယ္။ သန္းေခါင္စာရင္းက အသစ္ျဖစ္ေနလို႔ ေနာက္ ၆ လၾကာမွ အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ ပုံစံ ၁၇ ေပးမယ္။ အခု မေလးရွားသြား အလုပ္လုပ္မယ့္ အစီအစဥ္ ပ်က္ကုန္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားတြင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကသည့္ လူငယ္အမ်ားစုက အခြန္ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ ပုံစံ ၁၇ ႏွင့္ ပုံစံ ၁၉ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား ရွိေၾကာင္း ေျပာဆုိၾကသည္။
“အခြန္႐ုံးကုိသြားရ၊ အခြန္ ဦးစီးမႉး အစည္းအေ၀း တက္ေနလို႔ပါဆိုေတာ့ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ထုိင္ေစာင့္ရနဲ႔ တေန႔လည္းမျပတ္၊ ႏွစ္ရက္သုံးရက္ အခ်ိန္ကုန္တယ္။ နယ္မွာ သန္းေခါင္စာရင္း ၀င္ထားတဲ့သူေတြဆိုရင္ နယ္နဲ႔ ရန္ကုန္ကုိ သြားလုိက္၊ ျပန္လုိက္ အေခါက္ေခါက္အခါခါ သြားရတယ္။ ခရီးစရိတ္နဲ႔ အေတာ္ကို မစားသာပါဘူး” ဟု စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕မွ လူငယ္တဦးကဆုိသည္။
ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းက ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ပုံစံ ၁၇ ႏွင့္ ပုံစံ ၁၉ ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား အခက္အခဲ ႀကဳံေတြ႔ေနရသည္ကုိ သိရွိျခင္းေၾကာင့္ ယင္းသို႔ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ထုိ႔အျပင္ ျပည္သူမ်ားအၾကား အခြန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မရွင္းလင္းမႈမ်ား၊ မေျပလည္မႈမ်ားရွိပါက ေမးျမန္းေစႏုိင္ရန္၊ ႀကဳံေတြ႔ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ားကို တင္ျပႏုိင္ရန္အတြက္ အမ်ားျပည္သူ ဆက္ဆံေရး ႐ုံးတ႐ုံးကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ယခုလ ေႏွာင္းပုိင္းအတြင္း ဖြင့္လွစ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။
“ျပည္တြင္းအခြန္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ မရွင္းလင္းတာ၊ ေမးခ်င္တာ၊ ျမန္းခ်င္တာ၊ ေနာက္ၿပီး အခက္အခဲေတြရွိရင္ ဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲဆုိတာ ေမးႏုိင္ျမန္းႏုိင္ေအာင္ ဆက္ဆံေရး ႐ုံးတ႐ုံးဖြင့္ဖုိ႔ လုပ္ေနတယ္။ လာမယ့္ႏွစ္ပတ္အတြင္း ရန္ကုန္မွာဖြင့္ဖို႔ရွိတယ္” ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းက ေျပာသည္။
ယင္းဆက္ဆံေရး႐ုံးတြင္ ေငြေရးေၾကးေရး၊ ဘဏ္မ်ားဆုိင္ရာသတင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း စုံစမ္းေမးျမန္းႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုင္းႏုိင္ငံရွိ တရားမ၀င္ အလုပ္သမား ၄ သိန္းခန္႔ ျပန္ပုိ႔ ခံရႏုိင္


ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ တရားမ၀င္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား ၄ သိန္းခန္႔သည္ လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလ အတြင္း ၎ တို႔၏ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ျပန္ပို႔ခံရဖြယ္ရွိသည္ဟု ထုိင္း အလုပ္သမား ၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာၾကားလိုက္သည္။ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား အေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၿပီးခဲ့သည့္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ထိုင္း အလုပ္သမား၀န္ႀကီး Padermchai Sasomsap က ေျပာေၾကာင္း ယမန္ေန႔ထုတ္ ဘန္ေကာက္ပိုစ့္ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ယင္း အလုပ္သမားမ်ားကုိ ထုိင္း အစိုးရအေနႏွင့္ Nationality Verification Process (NVP) ႏုိင္ငံသား စိစစ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ အရ လူဦးေရ ၁၇ သိန္း ရွိသည့္အနက္ ၁၃ သိန္း အတည္ျပဳေပးထားၿပီး က်န္ရွိသည့္ လူ ၄ သိန္းသည္ ေနာက္ဆံုး သတ္မွတ္ ေပးထား ေသာ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔ မတိုင္ခင္ မွတ္ပံုတင္ရန္ ပ်က္ကြက္ပါက ျပန္ပို႔ခံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။
“အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ မွတ္ပံုတင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြ မလုပ္ရင္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား ေတြ ကုိ မိခင္ႏုိင္ငံကုိ ျပန္ပို႔သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု Padermchai က ဆက္ေျပာသည္။
လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ေဖာင္ေဒးရွင္း(HRDF)မွ မစၥတာ အန္ဒီေဟာလ္ က ျပန္ပို႔ခံရႏုိင္ဖြယ္ရွိသည့္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား ၄ သိန္း စာရင္း၌ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ၂ သိန္းခန္႔ ပါ၀င္ေနသည္ဟု ၾကားသိရေၾကာင္း ေျပာသည္။ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံသား စိစစ္ေရး အစီအစဥ္ကုိ ယခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၄ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ ေန႔ အထိ ၆ လ သက္တမ္းတိုးရန္ ထိုင္း အစိုးရအေနႏွင့္ ခြင့္ျပဳေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။အလုပ္သမား လက္မွတ္ ျပဳလုပ္ထားသူတိုင္းသည္ ယာယီ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ျပဳလုပ္ရန္ အတြက္ ႏိုင္ငံသား စိစစ္ေရးအစီအစဥ္၌ ပါ၀င္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းအစိုးရက ထုတ္ျပန္ေၾကညာထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ ဘန္ေကာက္၊ မဟာခ်ဳိင္း၊ စမြတ္ပရာကန္၊ စူရက္ဌာနီ၊ ရေနာင္း၊ မဲေဆာက္ႏွင့္ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံသား စိစစ္ေရးအတြက္ ႐ုံမ်ား ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ႏိုင္ငံသား စိစစ္ေရး လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ကုိ လာအိုႏွင့္ ကေမာၻဒီးယား ႏိုင္ငံသားမ်ား အတြက္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား အတြက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ အတြင္း၌ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားကုိ ျပန္ပို႔မည္ဟု ထုိင္းအစိုးရအေနႏွင့္ ေျပာၾကားေသာ္လည္း ထုိင္းႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္း ရေနာင္းၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း လာေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုုင္ေနသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား ျပည္ေတာ္ျပန္မႈေၾကာင့္ ထုိင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ တခ်ဳိ႕ အ လုပ္သမား ရွားပါးမႈႏွင့္ စတင္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။
လတ္တေလာ ကာလအတြင္း၌ပင္ ျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ား တျဖည္းျဖည္း ျပည္ေတာ္ျပန္ေနသည္ဟု ရေနာင္း ခ႐ိုင္ ခရီးသြားလုပ္ ငန္း ေကာ္မတီအႀကီးအကဲ တဦးျဖစ္သည့္ ႏိုင္နစ္အြန္ တိန္ခစ္က ေျပာၾကားေၾကာင္း ထုိင္းသတင္းမ်ားတြင္ ယမန္ေန႔က ေဖာ္ျပ ထား သည္။
“အခုဆိုရင္ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ အလုပ္လာလုပ္တဲ့ သူေတြ ျပည္ေတာ္ျပန္ဖို႔ စီစဥ္ေနၾကတယ္၊ ၾကားရသေလာက္ ဒီမတိုင္ခင္ ျပန္ၾကတဲ့ သူ ေတြလည္း ရွိတယ္၊ လတ္တေလာ တခ်ဳိ႕လုပ္ငန္းေတြမွာဆိုရင္ အလုပ္သမား ရွားပါးတဲ့ ျပႆနာေတြ ႀကံဳေနရၿပီ”ဟု ၎က ဆို သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ အႏွံ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး၊ အိမ္ေဖာ္၊ ေရလုပ္သား၊ စားေသာက္ဆုိင္ စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္  ျမန္မာ ျပည္သား စုစုေပါင္း ၂ သန္းမွ ၄ သန္း အထိရွိႏုိင္ေၾကာင္း အလုပ္သမားအဖြဲ႕မ်ားက ခန္႔မွန္းထားၾကသည္။


LWIN PWIN
NLABR
Web-site:                   www.nlabr.com
Blog:                         http://wanna23-23.blogspot.com/
Facebook:                   Sa Maung

0 comments:

Post a Comment