ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္း တစ္ေနရာကုိ ေအာက္တိုဘာလ ေနာက္ဆံုးပတ္က ေတြ႔ရစဥ္
ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္းအား ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္မည့္ ႏိုင္ငံတကာ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု အျဖစ္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရွိ ရပါသည္။ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္းမွ မေလးရွားႏိုင္ငံ ပီနန္ႏွင့္ ကြာလာလမ္ပူ ဆိပ္ကမ္းမ်ားသို႔ တန္ခ်ိန္ ၁၅၀၀ ခန္႔ရွိ ကမ္း႐ိုးတန္းသြား သေဘၤာမ်ား ေျပးဆဲြရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ပထမအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပံုမွန္ အစည္းအေ၀းတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး၏ ေမးျမန္းခ်က္ကို ျပန္လည္ေျဖၾကားရာတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕တြင္ ယခင္က ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ၿပီး ကုန္တင္ကုန္ခ်လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုစဥ္ကသေဘၤာမ်ားမွာ ယခုေခတ္ သေဘၤာမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ အလြန္ေသးငယ္ၿပီး ကမ္း႐ိုးတန္းသြား သေဘၤာမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္းမွ သေဘၤာမ်ားသည္လည္း ယခင္က ရန္ကုန္၊ ေမာ္လ ၿမိဳင္၊ ထား၀ယ္၊ ၿမိတ္၊ ေကာ့ေသာင္း အသြားအျပန္ ခရီးစဥ္ကို ေျပးဆဲြေပးခဲ့ၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔မွစ၍ ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္းကို မဆိုက္ကပ္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ မေျပးဆဲြရျခင္းမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္တင္ပို႔မႈ Trade Volume နည္းပါး သြားရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ၀င္ေရာက္ရာ ေရလမ္းေၾကာင္းမွာလည္း ေရတိမ္လာ၍ ေရေၾကာင္းလမ္းျပျဖင့္သာ သေဘၤာမ်ား ၀င္ထြက္၍ရပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ေမာ္လၿမိဳင္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ဆိပ္ခံတံတားကုိးခုရွိၿပီး ကြန္ကရစ္တံတား ႏွစ္ခုႏွင့္ ေဗာတံတား ခုနစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကြန္ကရစ္ တံတားမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ၿပီး ေဗာတံတားမ်ားတြင္ ျမစ္တြင္းသြား သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေၾကာင္း သို႔ျဖစ္၍ ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္းမွာ ေကာင္းမြန္ၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ျပဳျပင္ရန္ မလိုအပ္ေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္ တြင္ ယင္းဆိပ္ကမ္း၌ တန္ခ်ိန္ ၁၅၀၀ ခန္႔ရွိသည့္ ကမ္း႐ိုးတန္းသြား သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္း ဖံြ႔ၿဖိဳးရန္အတြက္ မေလးရွားႏိုင္ငံ ပီနန္ႏွင့္ ကြာလာလမ္ပူဆိပ္ကမ္းမ်ားသို႔ သြားေရာက္ ႏိုင္သည့္ တန္ခ်ိန္ ၁၅၀၀ခန္႔ရွိ ကမ္း႐ိုးတန္းသြား သေဘၤာမ်ား စီစဥ္ ေျပးဆဲြရန္ မိမိ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖဲြ႔တို႔ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ကိုလိုနီေခတ္ကတည္းက ေမာ္လျမိဳင္ဆိပ္ကမ္းမွာ သေဘၤာတည္၊ ဆန္စပါး၊ ကၽြန္းသစ္ေတြ ျပည္ပကို ပို႔ေနသလို ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မတိုင္ခင္ထိ ဆန္ေတြပို႕ခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ေဒသထြက္ ပိုလွ်ံတဲ့ ဆန္၊ ဆား၊ ေရာ္ ဘာ၊ ခေနာက္စိမ္းေတြကိုလည္း FOB နဲ႔ တင္ပို႔ႏိုင္ဖို႔ အထူးျပဳကုမၸဏီေတြဖဲြ႕ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနသလို၊ ျပည္ပ ေစ်းကြက္ရရိွဖို႔လည္း ၾကိဳးစားေနပါတယ္။ ကုန္စည္ဒိုင္လည္း ဖြင့္ဖို႕လုပ္ေနပါၿပီ။ ျပည္ပ ေရာ္ဘာပညာရွင္ေတြပါ၀င္တ့ဲ ေရာ္ဘာအလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပဲြမွာ မြန္ျပည္နယ္ထြက္ ေရာ္ဘာကို မေလးရွား၊ စင္ကာပူ တို႔ကို တင္ပို႔တဲ့ေနရာမွာ ရန္ကုန္ကို သယ္၊ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကေန ပို႔ေနတာထက္၊ ေမာ္လျမိဳင္ ဆိပ္ကမ္းကေန ပို႔လို႔ရရင္ အပိုကုန္က်မႈစရိတ္ေတြ ေလ်ာ့ၿပီး ေရာ္ဘာျခံရွင္ေတြလည္း ပိုၿပီးအက်ဳိးရိွသလုိ ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္း နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြလည္း အက်ဳိးရိွျပီး ၿမိဳ႕လည္း တိုးတက္စည္ကားလာမွာပါ။ ဒါ့အျပင္ ကရင္ျပည္နယ္်က ေရာ္ဘာျခံရွင္ေတြလည္း အက်ဳိးရိွလာမယ္ဆိုတာ ျမန္မာ ေရာ္ဘာ(စိုက္၊ ထုတ္) သူအသင္းကလည္း စာတမ္းျပဳစု အၾကံျပဳ တင္ျပထားပါတယ္”ဟု ေမာ္လျမိဳင္ ေရာ္ဘာျခံရွင္ တစ္ဦးက ေျပာပါသည္။ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ ေသာင္ရင္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ယာယီပိတ္ထားရာ မြန္ျပည္နယ္သို႔ စီး၀င္ေနသည့္ ထိုင္းလူသံုးကုန္ ပစၥည္းမ်ား ေစ်းျမင့္မႈ ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကို ေမာ္လ ၿမိဳင္-ပီနန္ ေရလမ္းခရီးျဖင့္ မေလး လူသံုးကုန္ ပစၥည္းမ်ားအျပန္ကုန္ျဖင့္ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ေဒသခံ မ်ားအတြက္ ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ပိုမိုရရိွႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေမာ္လျမိဳင္ဆိပ္ကမ္း အ၀င္လမ္းကို ယခုခ်ိန္မွစၿပီး လိုအပ္ေသာ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ၿပီး ျမန္မာ့ၾကယ္ ငါးပြင့္သေဘၤာလိုင္းမ်ား ျပန္လည္၀င္ ေရာက္ေျပးဆဲြျခင္းျဖင့္ ေဒသခံမ်ား၏ သြားလာမႈကို အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ ေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမိဳ႕ခံစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တို႔က သံုးသပ္မႈမ်ား ရိွေနသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အရြယ္အစား ႀကီးမားသည့္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ရန္ ထား၀ယ္ ႏွင့္ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ား ကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း၌ တန္ခ်ိန္မ်ားသည့္ သေဘၤာႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
Lwin Pwin

0 comments:

Post a Comment