20/07/2011

ျပီးခဲ့သည့္ရက္ပိုင္းေလာက္ကအေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ေခတၱေရာက္ရွိေနၾကသည့္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးကုမာရာဘိ၀ံသႏွင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံသို႔ သာသနဥေသွ်ာင္အဖြဲ႔ႏွင့္ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစုအဖြဲ႔မွ ထုတ္ေ၀သည့္ စာအုပ္ တစ္အုပ္ႏွင့္ ပန္ၾကားလႊာတေစာင္တို႔ကိုဆက္ကပ္ခဲ့ၾကသည္ဟု ၾကားသိခဲ့ရသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးကုမာရာဘိ၀ံသႏွင့္အတူမစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးရာဇဓမၼာဘိ၀ံသ၊ ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ၾကီး ဦ၀ီရိယ အစရွိသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားလည္းအဆိုပါအခမ္းအနားတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ၾကသည္။ ဆက္ကပ္ခဲ့သည့္ စာအုပ္အမည္မွာ “သံတိုင္ေနာက္ကမွတ္တမ္းမ်ား” ျဖစ္ျပီးစစ္အစုိးရမွ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ျခင္းကိုခံခဲ့ၾကရျပီး ႏွိပ္စက္မႈမ်ားကိုခံခဲ့ၾကရေသာသံဃာေတာ္မ်ား၏ ကိုယ္ေတြ႔ မွတ္တမ္းစာအုပ္ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။ ပန္ၾကားလႊာထဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ အယူအဆမတူသူတို႔ သင့္ျမတ္စြာလက္တြဲျပီးေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးအေျဖရွာၾကရန္၊ အယူအဆကြဲလြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခ်ဴပ္ေႏွာင္ျခင္းခံထားရေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားလြတ္ေျမာက္ေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္အစုိးရသစ္ကိုေမတၱာရပ္ခံေပးပါရန္ ဟူသည့္ စာမ်ားပါ၀င္သည္ဟု သိရသည္။ ဆက္ကပ္ခဲ့သည့္ စာအုပ္ႏွင့္ ပန္ၾကားလႊာမ်ားအရမည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် နစ္နာေစႏိုင္သည့္ အျပဳအမူမ်ိဳး မပါ၀င္သည့္အျပင္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအက်ိဳးသာသနာအက်ိဳးတို႔ကိုဦးစားေပးထားသည္ကိုသတိထားမိသည္။
ယင္းကိစၥမ်ားနွင့္ ဆက္စပ္ျပီး ၾကားသိရသူတို႔အၾကားတြင္ လုပ္သင့္/ မလုပ္သင့္ စသည့္ေ၀ဖန္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္ေပၚခဲ့သည္။ လူတိုင္းကိုယ္စီတြင္ ခံယူခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးယံုၾကည့္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကသည္မို႔ သေဘာထားကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ ရွိၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္ သေဘာထားကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ရွိသည္ဆိုတိုင္းမိမိအယူအဆမွ အမွန္ဟုဆုပ္ကိုင္ထား၍မရႏိုင္ေပ။ အေၾကာင္းဟုတ္၏ မဟုတ္၏၊ ျဖစ္ႏိုင္၏ မျဖစ္ႏိုင္၏စသည္တို႔ကိုအရာရာေထာက္ဆျပီးအမွန္လမ္းေၾကာင္းကိုေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔လိုအပ္လွေပသည္။ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ လုပ္ရပ္အေပၚ ဘ၀င္မက်ျဖစ္ေနပံုေပၚသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္သီတလကဆိုလွ်င္ “တစ္ခုသတိျပဳေစခ်င္တာကဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဆိုတာဟာငယ္စဥ္ကာလကတည္းကစာေပပညာဘက္ကိုပဲတစိုက္မတ္မတ္နဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီးပရိယတ္ ပဋိပတ္ေတြထဲမွာပဲစိတ္ကို ႏွစ္ျမဳပ္ထားတ့ဲဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္ဆိုတာပါ။ အျခားေထြလီကာလီကိစၥေတြမွာ စိတ္ပါ၀င္စားျခင္း ရွိေတာ္မူတယ္ လို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မၾကားမိပါဘူး” ဟုေရးထားသည္ကိုဖတ္လိုက္ရသည္။ (http://www.demowaiyan.co.cc/2011/07/blog-post_2104.html#more)။

မွန္ပါသည္၊ဆရာေတာ္ၾကီး၏ သီလသမာဓိပညာတို႔မွာအျပစ္ဆိုစရာမရွိေလာက္ေအာင္ပင္ ေလးစားဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ကိုယ္က်င့္သိကၡာဂုဏ္အရည္အခ်င္းတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးမည္သို႔မွ်ေစာဒကမတက္လိုေပ။ သို႔ေသာ္ ေဆာင္းပါးရွင္၏ စာထဲတြင္ အသံုးျပဳထားသည့္ ပရိယတ္ႏွင့္ ပဋိပတ္ ဆိုသည့္အခ်က္ကိုေတာ့ ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ထားသင့္သည္ဟုထင္သည္။ ပရိယတ္ဟူသည္ သင္ၾကားျခင္းျဖစ္ျပီးဘုရာေဟာပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကိုသင္ၾကားျခင္းဟုေယဘုယ်အားျဖင့္ မွတ္ရေပလိမ့္မည္။ က်င့္သံုးမႈမပါသည့္ သင္ၾကားမႈမ်ိဳးသည္ ႏြားကိုသာေက်ာင္းေနရျပီး ႏြားႏို႔အရသာကို မခံစား၇သည့္ ႏြားေက်ာင္းသားပမာ ျဖစ္သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္းေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ့သည္။ က်င့္သံုးမႈဆိုသည္မွာပဋိပတ္ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ မည္သည့္အရာမ်ားကိုက်င့္သံုးရမည္ က်င့္သံုးထိုက္သည္ စသည္တို႔ကိုသိႏိုင္ၾကရန္ဘုရားေဟာက်မ္းဂန္မ်ားကိုေရွးဦးစြာေလ့လာဖို႔လိုအပ္လွေပသည္။

ေနာက္တစ္ခုေဖာ္ျပထားသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္၏စာထဲတြင္ “ဒကာဒကာမေတြ ဖူးေတြ႕ခြင့္ရတ့ဲ, သာသနာေတာ္မွာရေတာင့္ရခဲဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကိုဖူးေတြ႕ရတုန္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအရအပူမကပ္ဘဲသာသနာေရး ႐ႈေထာင့္ တစ္ခုတည္းကပဲခ်ဥ္းကပ္ၿပီးကုသိုလ္ယူၾကေစခ်င္ပါတယ္” ဟုေရးထားသည္ကိုေတြ႔ရျပီးနိဂံုးတြင္ “သာသနာေရးသက္သက္ကိုသာစူးစူးစိုက္စိုက္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကတ့ဲဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားကိုလည္းသာသနာေရး ႐ႈေထာင့္အရေလးစားၾကည္ညိဳၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား” ဟုဖတ္လိုက္ရသည္။ ေဆာင္းပါရွင္၏ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ စာဖတ္သူတို႔အေပၚထားသည့္ ၄င္း၏ေစတနာ ေမတၱာတို႔ကိုေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳ တန္ဖိုးထားရမည္ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ သူစကားထဲတြင္ အသံုးျပဳထားေသာသာသနာဆိုသည့္ စကား၏ အက်ိဳးထိေရာက္မႈကိုလည္းသိေစခ်င္သည္။ သာသနာဆိုသည္မွာအမ်ားသိထားၾကျပီးျဖစ္သည့္အတိုင္း ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမစကားေတာ္မ်ားျဖစ္ျပီးသာသနာျပဳျခင္းဟူသည္မွာ ၄င္းအဆံုးအမတရားေတာ္မ်ားကိုကိုယ္တိုင္လည္းက်င့္သံုးလူအမ်ားကိုလည္းလိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းအစဥ္အလာကိုဘုရားရွင္မွစ၍ ေရွးအစဥ္အဆက္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားလည္းလိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္ကိုေတြ႔ရွိရေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ႏိုင္ငံေရးကိစၥမ်ားတြင္ မည္မွ်အတိုင္းအတာအထိ ပါ၀င္ခဲ့သည္ ဆိုသည္တို႔ကိုဤေဆာင္းပါးရွည္လ်ားမည္စိုး၍ ေဖာ္မျပလိုေတာ့ေပ။ ယင္းအစား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့ၾကသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအနက္ အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသႏွင့္ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတို႔၏ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳးအေပၚ ထားရွိသည့္ ခံယူခ်က္အျမင္သေဘာထားမ်ားစြာထဲမွတစ္စိတ္တစ္ေဒသမွ်ကိုသာတင္ျပလိုသည္။

မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ သေဘာထားရပ္တည္ခ်က္ကိုဆရာေတာ္ၾကီးကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေရးထားခဲ့သည့္ ေထရုပၸတၱိတစ္ေနရာတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႔ရွိႏိုင္သည္။ “တပည့္ေတာ္ကသာသနာေရးစိတ္နဲ႔ခ်ည္း ၾကိဳးစားတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ႏိုင္ငံေရးစိတ္နဲ႔လည္း ၾကိဳးစားတာပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ့ အေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးကိုလည္းေကာင္း၊ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိုေထာက္ပံ့ၾကတဲ့ ဒကာဒကာမတို႔ေနရာ ႏိုင္ငံေတာ္ကိုလည္းေကာင္းအင္မတန္သာယာေစလိုတဲ့ ဆႏၵ တပည့္ေတာ္မွာ ျပင္းျပေနပါတယ္ဘုရား၊ ျပီးေတာ့လည္းသာသနာေတာ္ကိုအေၾကာင္းျပျပီး ႏိုင္ငံပါ ေအးခ်မ္းသာယာတယ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကိုအလြန္လိုခ်င္ပါတယ္” ။ ယင္းစာပိုဒ္ကေလးကို ၾကည့္ရံုမွ်ျဖင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ တာ၀န္သိစိတ္တို႔ကို သိရွိႏိုင္ေပသည္။

ေနာက္ထပ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့သည့္ ေက်ာက္ဆည္ျမိဳ႕ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ တစ္ခုေသာညေနခင္းမွာမိမိေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကသည့္ ဒကာဒကာမပရိသတ္တို႔အားထံုးစံအတိုင္းတရားမေဟာမွီသိီလေပးအျပီးစကားအဆက္စပ္မရွိပဲ “ဒို႔ကိုရွာပါ၊ ေဖြပါ၊ အကုန္ျပႏိုင္တယ္၊ ဒို႔မ်ားဟာဘုရားအဆံုးအမအတိုင္းေနတဲ့ ေတာထဲကရဟန္းေတြပါ”ဟုပထမေျပာျပီးခဏအၾကာတြင္ “ယခုမင္းလုပ္ေနတဲ့သူေတြဟာတိုင္းသူျပည္သားေတြကိုဆင္းရဲေအာင္လုပ္ေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္သာသနာေတာ္လဲ ၫိႈးႏြမ္းရတယ္၊ တိုင္းသူျပည္သားေတြ ခ်မ္းသာရင္ သာသနာလဲထြန္းေတာက္မွာအမွန္ပဲ”ဟုရဲရဲေတာက္မိန္႔ခဲ့သည္ဟုသိရသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ေျပာလိုက္ျခင္းမွာဆရာေတာ္ၾကီးအေနျဖင့္ နာမည္ၾကီးခါစျဖစ္၍ ဆရာေတာ္၏ေနာက္သို႔လိုက္ျပီးစံုစမ္းေထာက္လွမ္းသတင္းယူေနၾကသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္ရွိသူမ်ား ပရိသတ္အတြင္းရွိေနသည္ကိုသိ၍ ယခုကဲ့သို႔ ရဲရဲေတာက္ ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုယူဆၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအစဥ္ဆက္သည္ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာအတြက္ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ မေနႏိုင္ၾကပဲ သတၱ၀ါအမ်ား ခ်မ္းသာေရးအတြက္ စြမ္းအားရွိသမွ် ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကရင္းမိမိတို႔ႏွလံုးသား၀ယ္ ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမတၱာကရုဏာတို႔ကို ၀စီကံေျမာက္ ထုတ္ေဖာ္ ႁမြက္ဟလိုက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ၀ယ္ ထားရွိသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ (၀ါ) ကိုယ္ေတာ္တို႔၏ ကရုဏာကားစံျပဳထိုက္လွပါေပစြ ။ ။

အရွင္ဥကၠ႒

0 comments:

Post a Comment